Του Νίκου Αρβανίτη
Συνεχίσθηκαν και ολοκληρώθηκαν χθες οι εργασίες της δεύτερης συνόδου του Economist στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ για τις σχέσεις της Ελλάδας και της ΕΕ με τον Αραβικό Κόσμο. Από το σύνολο των ομιλιών και των παρεμβάσεων των εισηγητών και προσκεκλημένων παραθέτουμε τα ακόλουθα σε συνέχεια της χθεσινής κάληψης των εργασιών του Συνεδρίου.
Isam Zabalawi, Πρόεδρος της Αραβικής Ακαδημίας Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Επιστημών
Η εκπαίδευση των νέων φοιτητών πρέπει να βασίζεται στη δια βίου μάθηση, στην εξειδίκευση και στη συνάφεια σπουδών και αγοράς εργασίας, τόνισε από το βήμα του Economistο πρόεδρος της Αραβικής Ακαδημίας Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών ΕπιστημώνIsamZabalawi, προσθέτοντας ότι τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα παίξουν κεφαλαιώδη ρόλο στην οικονομία της γνώσης που έχει αρχίσει να δημιουργείται. Υποστήριξε ακόμα ότι οι τράπεζες προσδοκούν από τα νέα στελέχη τους να είναι άνθρωποι με δυνατότητα, να μαθαίνουν συνεχώς, να απορροφούν καινούργια γνώση και να μπορούν να συνθέτουν λύσεις. Παράλληλα, όπως είπε, θα πρέπει οι απόφοιτοι των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων να έχουν γνώσεις από διαφορετικά αντικείμενα, όπως για παράδειγμα η οικονομία και η νομική που έχουν άμεση σχέση στην πραγματική αγορά. Ο κ. Zabalawiεπισήμανε ακόμα ότι έχουν ήδη ξεκινήσει συνεργασίες των πανεπιστημίων με ιδρύματα και επιχειρήσεις χωρών εκτός του αραβικού κόσμου, αλλά θα πρέπει αυτές οι κινήσεις να ενδυναμωθούν στο μέλλον.
FlaviaPalanza, Διευθύντρια Μηχανισμού Ευρωμεσογειακών Επενδύσεων και Εταιρικής Σχέσης (FEMIP), Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
Οι χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής θα χρειαστούν την επόμενη επταετία μεγάλες επενδύσεις σε βασικές υποδομές, ύψους περίπου 23 δις ευρώ, εκτίμησε η διευθύντρια του Μηχανισμού Ευρωμεσογειακών Επενδύσεων και Εταιρικής Σχέσης (FEMIP) της Ευρωπαϊκής Τράπεζας ΕπενδύσεωνFlaviaPalanzaμιλώντας στο συνέδριο του Economistγια την ελληνική προεδρία σχετικά με τις σχέσεις Ε.Ε. και αραβικού κόσμου. Το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων αναμένεται να απορροφηθεί από τους κλάδους των μεταφορών και της ενέργειας, περίπου 40% και 47% αντίστοιχα. Υπογράμμισε επίσης ότι αυτές οι υποδομές είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη της περιοχής και το μεγάλο ζήτημα είναι η εξασφάλιση της απαραίτητης χρηματοδότησης. Η κυρία Palanza τόνισε ότι μέχρι στιγμής έχουν δεσμευτεί γι’ αυτές τις επενδύσες περίπου 10 δις ευρώ και σχεδόν το 25% του κόστους θα το αναλάβει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ωστόσο, όπως είπε, δεν αρκεί η τραπεζική χρηματοδότηση και θα πρέπει να κινητοποιηθεί και ο ιδιωτικός τομέας, αρκεί να περιοριστούν οι κίνδυνοι και να βελτιωθεί η οργανωτική δομή ώστε να διευκολυνθούν οι επενδύσεις.
DrElsiddigMohamedAliElshiekh, Υποδιοικητής της Πολιτείας του Χαρτούμ
Το Χαρτούμ αποτελεί μία καλή πηγή αγοράς αγροτικών προϊόντων, την ώρα που η σχετική ζήτηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη στην Ευρώπη, υπογράμμισε από το βήμα του Economistο υποδιοικητής της πολιτείας του Χαρτούμ DrElsiddigMohamedAliΕlshiekh, ο οποίος χαρακτήρισε την περιοχή ελκυστικό επενδυτικό προορισμό προς αυτήν την κατεύθυνση.
DrFadiGeorgesComair, Γενικός Διευθυντής Υδραυλικών και Ηλεκτρικών Πόρων του Λιβάνου, Διευθυντής του Κέντρου Έρευνας για το Νερό, την Ενέργεια και το Περιβάλλον, Πανεπιστήμιο τουNotreDame
Έως το 2030 ο κόσμος θα χρειάζεται να παράγει 50% περισσότερα τρόφιμα και ενέργεια, ενώ θα χρειάζεται 30% περισσότερο γλυκό νερό, προέβλεψε στην ομιλία του στο συνέδριο του Economistγια την Ευρώπη και τον αραβικό κόσμο ο γενικός διευθυντής Υδραυλικών και Ηλεκτρικών Πόρων του Λιβάνου DrFadiGeorgesComair, τονίζοντας ότι η περιοχή της Μεσογείου βρίσκεται ήδη «παγιδευμένη» ανάμεσα σε ελλείψεις νερού-ενέργειας-τροφίμων. «Το νερό χρησιμοποιείται για την παραγωγή ενέργειας και η ενέργεια χρησιμοποιείται για την παροχή νερού», ανέφερε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας τη διασύνδεση των δύο αγαθών.
Ο ίδιος έκανε λόγο για σοβαρή έλλειψη νερού στις νότιες χώρες, στις περισσότερες ανατολικές και σε κάποιες ευρωπαϊκές (Κύπρος, Ισπανία, Μάλτα), φαινόμενο το οποίο μπορεί να επιδεινωθεί περαιτέρω ως προέκταση της κλιματικής αλλαγής, την ώρα που η ζήτηση νερού έχει διπλασιαστεί τα τελευταία 50 χρόνια. Σε αυτό το πλαίσιο, μίλησε για την ανάγκη υιοθέτησης διοικητικών και τεχνολογικών πρακτικών οι οποίες θα δίνουν λύσεις.
DrTariqMoosaAl–Zadjali, Γενικός Διευθυντής Αραβικού Οργανισμού Αγροτικής Ανάπτυξης
Η μεγαλύτερη πρόκληση στην οποία πρέπει να απαντήσουν η Ε.Ε και ο αραβικός κόσμος, ώστε να ενισχύσουν τη συνεργασία τους είναι η ασφάλεια τροφίμων, υποστήριξε από το βήμα του Economistο γενικός διευθυντής του Αραβικού Οργανισμού Αγροτικής Ανάπτυξης από το Σουδάν DrTariqMoosaAl–Zadjali. Ανέφερε επίσης ότι τα πλέον σημαντικά ζητήματα για την αγροτική παραγωγή των αραβικών χωρών είναι η επάρκεια νερού, όπου απαιτείται καλύτερη αξιοποίηση των υδάτινων πόρων, οι παραδοσιακές σοδειές στις οποίες θα μπορούσαν να γίνουν επενδύσεις από ευρωπαϊκά κεφάλαια και η σταθερότητα της παραγωγής. Παρά τις κλιματικές αντιξοότητες της περιοχής, όπως είπε ο κ. Zadjali, οι αραβικές χώρες έχουν αρκετά μεγάλη παραγωγή σιτηρών, ζάχαρης, λαδιού και ψαριών, που καλύπτουν μεγάλο μέρος των εγχώριων αναγκών. Ωστόσο, δεν συμβαίνει το ίδιο με το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της εσωτερικής κατανάλωσης καλύπτεται από εισαγωγές. Το έλλειμμα τροφίμων στις αραβικές χώρες, σύμφωνα με τον κ. Zadjali, αγγίζει τα 45 δις δολάρια τον χρόνο και αναγκαστικά καλύπτεται από εισαγωγές.
Θάνος Ντόκος, Γενικός Διευθυντής του ΕΛΙΑΜΕΠ
Είναι καλά νέα ότι κάποιες αφρικανικές χώρες παίρνουν τη μοίρα στα χέρια τους και αν λάβουμε υπόψη τις εκτιμήσεις σύμφωνα με τις οποίες η περίοδος που ακολουθεί «ανήκει» στην Ασία, γιατί να μην έχει σειρά η Αφρική, σχολίασε μεταξύ άλλων ο γενικός διευθυντής του ΕΛΙΑΜΕΠ Θάνος Ντόκος, ο οποίος συμμετείχε ως συντονιστής στο συνέδριο του Economistγια την Ευρώπη και τον αραβικό κόσμο.
DrAliOthmanBadriSindi, Υπουργός Σχεδιασμού, Περιοχή του Κουρδιστάν, Ιράκ
Να εκμεταλλευτούν τις επενδυτικές ευκαιρίες της περιοχής του Κουρδιστάν που ανήκει στο Ιράκ, κάλεσε τα διεθνή επενδυτικά κεφάλαια ο υπουργός Σχεδιασμού της Περιοχής του Κουρδιστάν, Ιράκ, DrAliOthmanBadriSindi, επισημαίνοντας από το βήμα του Economistότι τα τελευταία χρόνια υπήρξαν άμεσες ξένες επενδύσεις που άγγιξαν τα 25 δις δολάρια. Ανέφερε ακόμα ότι βασική επιδίωξη είναι η δημιουργία κοινών οικονομικών ζωνών στα πρότυπα της Ένωσης για τη Μεσόγειο. Ο κ. Sindi υπογράμμισε επίσης ότι στο Κουρδιστάν έχουν την έδρα τους πολλές εταιρείες, καθώς αποτελεί κόμβο εξαιτίας του αεροδρομίου και πρόσθεσε ότι αποτελεί πλεονέκτημα ο χαμηλός μέσος όρος ηλικίας των κατοίκων, καθώς το 50% αυτών είναι κάτω των 25 ετών. Τόνισε, παράλληλα, ότι χρειάζεται περαιτέρω ανάπτυξη των οικονομικών υποδομών και με τη βοήθεια του προγράμματος ανάπτυξης του ΟΗΕ.
DrNabilDmaidi, Υπουργός Μεταφορών της Παλαιστίνης
Την ανάγκη να γίνουν μεγάλες επενδύσεις σε βασικές υποδομές της χώρας του τόνισε ο υπουργός Μεταφορών της Παλαιστίνης DrNabilDmaidiμιλώντας στο συνέδριο του Economistγια την Ελληνική Προεδρία αναφορικά με τις σχέσεις της Ευρώπης και του αραβικού κόσμου. Υποστήριξε ότι η αναβάθμιση των υποδομών κυρίως στον τομέα των μεταφορών αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της Παλαιστίνης και την ευημερία των πολιτών, παρά το γεγονός, όπως είπε, ότι ο αποκλεισμός του Ισραήλ περιορίζει την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη. Σύμφωνα με τον κ. Dmaidi, έμφαση θα δοθεί στην κατασκευή σύγχρονων οδικών αξόνων που θα συνδέουν το βόρειο με το νότιο τμήμα της χώρας του, στην κατασκευή αεροδρομίου κοντά στην Ιεριχώ και στην αποκατάσταση του λιμανιού στη Γάζα. Αναφερόμενος ειδικά στο αεροδρόμιο, ο κ. Dmaidi επισήμανε ότι την κατασκευή και λειτουργία του θα μπορούσε να αναλάβει μία ξένη ιδιωτική εταιρεία, αρκεί να αποκτήσουν οι Παλαιστίνιοι εύκολη σύνδεση με όλες τις υπόλοιπες χώρες.
DrMustafaOsmanIsmailAlamin, Υπουργός Επενδύσεων του Σουδάν
Το Σουδάν διαθέτει από τους πιο ελκυστικούς φορολογικούς συντελεστές στον αραβικό κόσμο, τόνισε ο υπουργός Επενδύσεων DrMustafaOsmanIsmailAlamin στην ομιλία του στο συνέδριο του Economistγια την Ευρώπη και τον αραβικό κόσμο, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι στον κλάδο της γεωργίας δεν υπάρχει ουσιαστικά φόρος, ενώ στη βιομηχανία είναι 10% και στις υπηρεσίες είναι 15%. Την περίοδο 2001-2010, όπως είπε ο κ. Alamin, το Σουδάν ήταν η δεύτερη δημοφιλέστερη αραβική χώρα για τους επενδυτές με επενδύσεις που ξεπέρασαν τα 30 δις δολάρια. Σημείωσε, μάλιστα, ότι στο Σουδάν δραστηριοποιούνται 10 ελληνικές επιχειρήσεις. Πρόσθεσε, επίσης, ότι η χώρα του διαθέτει τον καλύτερο επενδυτικό νόμο σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της περιοχής. Ο κ. Alamin υπογράμμισε πάντως ότι εξακολουθεί να υπάρχει ανάγκη για επενδύσεις σε βασικές υποδομές, όπως είναι η ηλεκτρική ενέργεια, το οδικό δίκτυο, τα αεροδρόμια, η υγεία και η εκπαίδευση. Υποστήριξε ότι τον ρόλο του χρηματοδότη αυτών των επενδύσεων θα μπορούσαν να τον διαδραματίσουν κάποια ισχυρά αραβικά κεφάλαια. Έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στον ορυκτό πλούτο της χώρας του, όπως είναι ο χρυσός, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, επισημαίνοντας ότι μέχρι στιγμής δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς.
NoureddineZekri, Υπουργός Διεθνούς Συνεργασίας της Τυνησίας
Στην πρόθεση της κυβέρνησης της Τυνησίας να προχωρήσει σε ένα ευρύ φάσμα αποκρατικοποιήσεων και έργων ΣΔΙΤ αναφέρθηκε από το βήμα του Economistο υπουργός διεθνούς συνεργασίας της Τυνησίας NoureddineZekri, χαρακτηρίζοντας ιδιαίτερα σημαντική την προσέλκυση ξένων επενδύσεων σε έργα υποδομών, κυρίως οδικών αξόνων για τη διασύνδεση όλων των περιοχών της χώρας. Υπογράμμισε επίσης την πρόθεση της Τυνησίας να προωθήσει την ιδιωτική πρωτοβουλία, προσθέτοντας ότι ο ιδιωτικός τομέας αποτελεί όχημα για την ανάπτυξη. Περιγράφοντας τις βασικές κατευθύνσεις των απαιτούμενων επενδύσεων στις υποδομές, ο κ. Zekriανέφερε τον αυτοκινητόδρομο Μαγκρέμπ, τις μονάδες επεξεργασίας ύδατος, τα εργοστάσια επεξεργασίας ορυκτών καυσίμων και τη διασύνδεση εμπορικών κόμβων και κέντρων παραγωγής. Η αναβάθμιση των υποδομών θα οδηγήσει σε βελτίωση των συνθηκών ζωής των πολιτών, καθώς και σε προσέλκυση νέων επενδύσεων σε άλλους τομείς της οικονομίας, τόνισε ο κ. Zekri.
DrGehanSaleh, Πρύτανης του Κολλεγίου Διεθνών Μεταφορών και Logistics, Αραβική Ακαδημία Επιστήμης, Τεχνολογίας και Θαλασσίων Μεταφορών, Αίγυπτος
Ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη για βελτίωση της θαλάσσιας συγκοινωνίας των ευρωπαϊκών κρατών με τον αραβικό κόσμο, προκειμένου να υπάρξει ενίσχυση των εμπορικών και οικονομικών δεσμών, έκανε μέσα από την ομιλία της στο συνέδριο του Economistγια την Ευρώπη και τον αραβικό κόσμο η Πρύτανης του Κολλεγίου Διεθνών Μεταφορών και Logisticsτης Αραβικής Ακαδημίας Επιστημών, Τεχνολογίας και Θαλασσίων Μεταφορών από την Αίγυπτο GehanSaleh. Η κυρία Saleh τόνισε ότι απαιτείται βελτίωση των θαλάσσιων συνδέσμων και δημιουργία σταθερών πυλών εισόδου – εξόδου με την Ευρώπη στο έδαφος, τη θάλασσα και τον αέρα. Αναφερόμενη στη διώρυγα του Σουέζ, υπογράμμισε ότι υπάρχουν σκέψεις να μην αποτελεί απλώς ένα θαλάσσιο εμπορικό πέρασμα, αλλά να μεταμορφωθεί σε κεντρικό λιμένα της περιοχής. Η πρύτανης κ. Saleh επισήμανε παράλληλα ότι θα πρέπει να κεφαλαιοποιηθεί το όφελος από τη ροή πλούσιων αραβικών κεφαλαίων προς την Ευρώπη.
Όλγα Κεφαλογιάννη, Υπουργός Τουρισμού
Η μείωση της γραφειοκρατίας που εμποδίζει τις επενδύσεις και η διαμόρφωση ενός συνεκτικού σταθερού πλαισίου που θα γνωστοποιεί στους μελλοντικούς επενδυτές επακριβώς τις υποχρεώσεις τους έναντι της πολιτείας αποτελούν τους δύο βασικούς πυλώνες των θεσμικών παρεμβάσεων της ελληνικής κυβέρνησης, όπως τους περιέγραψε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη στο συνέδριο του Economistγια την Ευρώπη και τον αραβικό κόσμο.
«Εξαιτίας του κλίματός της, η χώρα μας αποτελεί έναν θελκτικό στόχο πολλών επενδύσεων, όχι μόνο στον τουρισμό αλλά και στην ενέργεια, στις ανανεώσιμες και στις υποδομές», ανέφερε η κυρία Κεφαλογιάννη, προσθέτοντας: «Με την εισαγωγή νέων τουριστικών προϊόντων και τον εκμοντερνισμό των υποδομών, η τροποποίηση του χωροταξικού πλαισίου για τον τουρισμό αποτελούν ξεκάθαρα μηνύματα για το πώς θέλουμε τον τουρισμό μας. Επίσης δημιουργείται ένα καινούριο θεσμικό πλαίσιο για τις βίζες όταν πρόκειται για εμπορικούς σκοπούς».
Αναφερόμενη στα μεγάλα τουριστικά projects τα οποία είναι σε εξέλιξη αυτήν την περίοδο στην Ελλάδα, «αξίας 5 εκατ. ευρώ», η υπουργός Τουρισμού έκανε λόγο για επένδυση ύψους 1,5 δις στην κεντρική Ελλάδα (κτήρια, ξενοδοχεία, εξοχικές κατοικίες) και αναφέρθηκε στις περιπτώσεις του Ilia Resort στην Ιθάκη και του Itanos στο Λασίθι της Κρήτης. «Μόνο και μόνο με τη υλοποίηση αυτών των προαναφερομένων projects, αναμένεται να δημιουργηθούν 12.000 εποχικές και μόνιμες δουλειές», σημείωσε, μιλώντας για 11 δρομολογημένα projects συνολικά.
«Αυτό που επιδιώκουμε είναι να έχουμε στρατηγικές επενδύσεις από τρίτους επενδυτές», υπογράμμισε η κυρία Κεφαλογιάννη, σημειώνοντας ότι μπορεί να διασφαλιστεί βίζα παραμονής για τους επενδυτές (και τις οικογένειές τους) οι οποίοι πρόκειται να κάνουν στην Ελλάδα αγορά που θα υπερβαίνει τα 250.000 ευρώ. «Επίσης προσπαθούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα της βίζας για τους Άραβες εταίρους μας και βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή με τους Ευρωπαίους εταίρους», πρόσθεσε η υπουργός Τουρισμού της Ελλάδος.
LiwaSmaysim, Υπουργός Τουρισμού και Αρχαιοτήτων του Ιράκ
Το Ιράκ έχει κάνει πολύ μεγάλα βήματα και εισέρχεται δυναμικά στον χώρο της τουριστικής βιομηχανίας, διαμήνυσε από το βήμα του Economistο υπουργός Τουρισμού και Αρχαιοτήτων του Ιράκ LiwaSmaysim, ο οποίος μίλησε για συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις όπως και για έργα υποδομής τα οποία -όπως είπε- δεν εξασφαλίζουν μόνο την τωρινή αλλά και τη μελλοντική προώθηση του τουριστικού προϊόντος στη χώρα. Μεταξύ άλλων, ο κ. Smaysim στάθηκε στην παράμετρο διευκόλυνσης των διαδικασιών για τη χορήγηση βίζας. Παράλληλα, επέστησε την προσοχή στο γεγονός -όπως είπε- ότι το εμπόριο που βασίζεται στην αρχαιοκαπηλία αποτελεί βασική πηγή χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.
Στέφανος Ησαΐας, Διευθύνων Σύμβουλος, EnterpriseGreece
Με 5.000 χλμ ακτογραμμής, 190.000 παραλίες και 8.000 νησιά και νησίδες, στην Ελλάδα υπάρχουν μεγάλα περιθώρια περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης, ανέφερε στην εισήγησή του στο συνέδριο του Economistγια την Ευρώπη και τον αραβικό κόσμο ο διευθύνων σύμβουλος του EnterpriseGreeceΣτέφανος Ησαΐας, ο οποίος μεταξύ άλλων επισήμανε ότι μόλις κάτω από το 10% των ξενοδοχείων στη χώρα διαβαθμίζεται με 5 αστέρια. «Η ελληνική οικονομία είναι τώρα σταθερή», εκτίμησε, και περιγράφοντας τα σημερινά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς σημείωσε ότι από τη μία πλευρά δεν επιφυλάσσει ρίσκο, από την άλλη πλευρά εμφανίζει ευκαιρίες.
Πρέσβυς Μιχαήλ Χριστίδης, Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Σχέσεων, Υπουργείο Εξωτερικών
Κάθε μέρα που περνά, το ζήτημα της βίζας αποτελεί ολοένα και μικρότερο πρόβλημα για τους Άραβες που θέλουν να επισκέπτονται την Ελλάδα, ανέφερε στο συνέδριο του Economistο Πρέσβυς Μιχαήλ Χριστίδης, Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Σχέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών, ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε σε ιστορικούς και πολιτισμικούς δεσμούς που -όπως είπε- συνδέουν τις δύο περιοχές.
Ευτύχιος Βασιλάκης, Αντιπρόεδρος της AegeanAirlines
Αύξηση της διεθνούς κίνησης από το 2009 της τάξης του 42% και αύξηση των εσόδων με βάση τα χλμ επιβατών κατά 44% επίσης από το 2009 καταδεικνύουν τα στοιχεία της Aegean Airlines, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας Ευτύχιο Βασιλάκη, ο οποίος περιγράφοντας από το βήμα του Economistτο «πρώτο κοινό βήμα» της Aegean με την Olympic Air, έκανε λόγο για 50 αεροσκάφη (από 45), 8 περιφερειακές βάσεις (από 7, προστέθηκαν τα Χανιά) και 45 διεθνείς προορισμούς από την Αθήνα (από 32), με 1,1 εκατ. νέες θέσεις σε εθνικό και διεθνές επίπεδο (συνολικά 13 εκατ. θέσεις το 2014). Μεταξύ άλλων, ο κ. Βασιλάκης επισήμανε ότι κατά τη διάρκεια των πτήσεων η εταιρεία επιδιώκει την προώθηση ελληνικών προϊόντων. Μίλησε δε για αναζήτηση ευκαιριών ανατολικά και νοτιοανατολικά της Ελλάδας (Τουρκία, Ιορδανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Λίβανος, Αίγυπτος).
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;