Με δύο ερωτήσεις ο Βουλευτής Ροδόπης αναφέρετε σε δύο σημαντικά θέματα, τα πυροσβεστικά κλιμάκια Ιάσμου και Σαπών, και για το τελωνείου Λάγους
{loadposition likebox}
«Με την απόφαση της Κυβέρνησης να ανασταλεί η λειτουργία των Πυροσβεστικών Σταθμών της περιοχής Ιάσμου και Σαπών του Ν. Ροδόπης, συνεχίζεται η πολιτική υποβάθμισης και μαρασμού των συγκεκριμένων ΟΤΑ, που τα τελευταία 2,5 χρόνια βιώνουν την αδικία και την εγκατάλειψη, λόγω σημαντικών έργων που πάγωσε, ανέβαλε ή ακύρωσε η Κυβέρνηση.
Συγκεκριμένα, στην περιοχή του Ιάσμου, το ενδεχόμενο κλείσιμο του Πυροσβεστικού Κλιμακίου θα απογυμνώσει περαιτέρω το Δήμο, θέτοντας σε κίνδυνο τους οικισμούς αλλά και το μεγάλης έκτασης προστατευόμενο με ευρωπαϊκές συνθήκες οικολογικό πάρκο. Παράλληλα, μία τέτοιου είδους άδικη απόφαση, θα έπληττε περαιτέρω τη ψυχολογία των κατοίκων του Ιάσμου, οι οποίοι βιώνουν συστηματικά τον τελευταίο καιρό την αδιαφορία της πολιτείας.
Στο Δήμο Σαπών, ενώ αναμένονταν το κλιμάκιο της Πυροσβεστικής να εξελιχθεί σε σταθμό Δ’ τάξης, προχωράει η αναστολή λειτουργίας του, κάτι που αφήνει ακάλυπτο το 65% σχεδόν του Νομού Ροδόπης, τη στιγμή που ο σταθμός αυτός έχει στην ευθύνη του 35.000 κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, πλήθος οικισμών, αγροτικές και δασικές εκτάσεις, το Βιοτεχνικό Πάρκο Σαπών καθώς και τμήμα της Εγνατίας Οδού.
Σε μία ακριτική περιοχή, όπως είναι ο Νομός Ροδόπης, είναι αδιανόητο συνεχώς οι αποφάσεις της Κυβέρνησης να αποδυναμώνουν διοικητικά τους νεοσύστατους καλλικρατικούς Δήμους, να πλήττουν την ψυχολογία και το αίσθημα ασφάλειας των κατοίκων και να αφήνουν ακάλυπτες μεγάλες κατοικημένες ή οικολογικά προστατευόμενες περιοχές.
Για τους λόγους αυτούς, ε ρ ω τ α τ α ι ο κ. Υπουργός
Ερώτηση για Τελωνείο Πόρτο Λάγους
«Στο σχεδιασμό της ΝΔ για μία ολοκληρωμένη λιμενική πολιτική στη Βόρειο Ελλάδα, εκτός από τα μεγάλα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, σημαντικός ρόλος σχεδιάζονταν και για το Λιμάνι του Πόρτο Λάγους, το οποίο προβλέπονταν ως πύλη εισόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με στόχο την ενίσχυση των εξαγωγών, αγροτικών κυρίως προϊόντων, από την Ανατ. Μακεδονία και τη Θράκη.
{loadposition tweet}
Δυστυχώς, στο πλαίσιο της συνεχούς υποβάθμισης των αναπτυξιακών υποδομών της περιοχής τα τελευταία 2,5 χρόνια, η Κυβέρνηση αποφάσισε την κατάργηση του Τελωνείου του Λάγους, γεγονός που θα αποδυναμώσει πλήρως το ρόλο του λιμανιού και των εμπορικών συναλλαγών που πραγματοποιούνται σε αυτό.
Το Λιμάνι του Λάγους καλύπτει σήμερα εμπορικά τους Νομούς Ροδόπης και Ξάνθης. Η εμπορευματικότητά του ξεπερνά τους 200.000 τόνους ετησίως με συνέπεια να κατατάσσεται στην 5η θέση πανελληνίως. Στο Τελωνείο εκτελωνίζονται εμπορεύματα, κυρίως πετρελαιοειδή, με εισπράξεις φόρων πάνω από 35.000.000 Ευρώ ετησίως για το Κράτος, ενώ εξυπηρετεί τις ανάγκες πετρελεύσεων περίπου 80 επαγγελματιών αλιέων της ευρύτερη περιοχής (Φανάρι, Άβδηρα, Πόρτο Λάγος). Το κλείσιμο του Τελωνείου θα απαξιώσει πλήρως τη σημασία του Λιμένα καθώς δεν θα μπορεί να δεχθεί πλοία τρίτων χωρών, καταργώντας τον ρόλο του ως πύλης εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και δίνοντας ακόμη ένα πλήγμα στην ήδη κλονισμένη βιομηχανία και αγροτική παραγωγή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Σημειωτέον ότι το κτίριο που στεγάζεται το Τελωνείο Λάγους έχει παραχωρηθεί δωρεάν από το Λιμενικό Ταμείο και άρα η λειτουργία του Τελωνείου δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
Για το λόγο αυτό, ε ρ ω τ ω ν τ α ι οι κ.κ. Υπουργοί
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;