Του Σωτήρη Στασινού *
Δεν είναι λίγα τα μέλη του επιχειρηματικού και εμπορικού κύκλου της ελληνικής Ναυτιλίας που κατά καιρούς έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για συνεργασίες, με χώρες της Ασίας με αντικείμενο τον κατασκευαστικό τομέα. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώθηκε και κατά τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο της Hyundai Heavy Industries, ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων (ΔΟΣ), Παναγιώτης Μίχαλος, ο οποίος ηγήθηκε επιχειρηματικής αποστολής των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO) στη Νότια Κορέα.
Στη συνάντηση κυριάρχησε το θέμα της ένταξης των ελληνικών εταιρειών ναυτιλιακού και ναυπηγικού εξοπλισμού στους καταλόγους προμηθευτών της Hyundai, με την ευκαιρία της συμμετοχής εταιρειών μελών της HEMEXPO στην έκθεση Marine Tech 2014 που έγινε στις 29 Σεπτεμβρίου, στην πόλη Changwon.
Επίσης έγινε αναφορά και στις δυνατότητες εξυπηρέτησης δραστηριοτήτων των ναυπηγείων της Hyundai στην Ελλάδα, με σκοπό την από κοινού επισκευή, τη ναυπήγηση πλοίων στα ελληνικά ναυπηγεία, επιβεβαιώνοντας με αυτό τον τρόπο ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να γίνει κόμβος για όλη την Ευρωπαϊκή επικράτεια. Μια τέτοια εξέλιξη θα αποτελούσε και αφετηρία για τη συνεχή αναβάθμιση του Πειραιά καθώς και για τις γενικότερες εξελίξεις στον ενεργειακό τομέα, που θα δώσουν ώθηση καθώς και μια άλλη διάσταση στη γεωπολιτική σημασία της Ελλάδας. Παραλληλα θα επεκτείνει το ναυπηγό- κατασκευαστικό μας τομέα και στην αγορά της νοτιανατολικής Ευρώπης, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Η χώρα μας θα μπορέσει να ανταγωνιστεί και την αγορά της Τουρκίας που συνάπτει κατασκευαστικά συμβόλαια με χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Κεντρικής Ασίας. Όλα τα προαναφερθέντα χαρακτηρίζονται ως θετικές εξελίξεις σε συνέχεια των Ποσειδωνίων 2014 αλλά και των συναντήσεων στη Νότια Κορέα που είχε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε συνάντηση που είχε με τον υπουργό Εμπορίου Βιομηχανίας και Ενέργειας, αρμόδιο για θέματα Ναυτιλίας της Νότιας Κορέα Γιουν Σαμγκ – Τζικ παραδέχθηκαν ότι υπάρχει ευρύ φάσμα επιχειρηματικής συνεργασίας στον τομέα των εξοπλισμών πλοίων.
Τι γίνεται όμως με τις χρηματοδοτήσεις; Μπορεί να βρεθεί μία κοινή γραμμή ώστε να χρηματοδοτούνται οι δραστηριότητες της ελληνικής ναυτιλίας από Κορεατικές τράπεζες, ώστε οι Έλληνες πλοιοκτήτες να διευκολύνονται σε επενδυτικά προγράμματα και κατασκευές νέων πλοίων. Η υλοποίηση ενός τέτοιου σεναρίου θα έχει θετικές επιδράσεις τόσο σε επίπεδο εξωτερικής πολίτικης όσο και σε επίπεδο εσωτερικής καθώς μπορεί να συμβάλλει και στη μείωση της ανεργίας. Τα μηνύματα είναι ελπιδοφόρα καθώς στα φετινά Ποσειδώνια έγιναν ειδικές συναντήσεις με εταιρίες από τον κλάδο των εξοπλισμών Πλοίων και των εκπροσώπων Κορεάτικων ναυπηγείων με τους τελευταίους να υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά ότι «έχουμε εμπιστοσύνη στην ελληνική τεχνογνωσία στα θέματα ναυτιλίας και οφείλουμε να την επεκτείνουμε, όπου καθίσταται αυτό δυνατό».
*Ship Repair Broker @ BPCO Shiprepairs and Conversions
Stasinos.s@hotmail.com
http://gr.linkedin.com/pub/sotiris-stasinos/7a/702/47
https://www.facebook.com/stasinos.sotiris
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;