Μια ενδιαφέρουσα ημερίδα διοργάνωσε το κίνημα πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε», το απόγευμα της Τετάρτης στο εστιατόριο μεσογειακής κουζίνας «Νυμφαίο» με θέμα: “Η στήριξη της παραγωγής και της κατανάλωσης των Ελληνικών προϊόντων, ως μοχλός ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας και η αντιμετώπιση της κρίσης”.
Στην ημερίδα βρέθηκαν αρκετοί ευαισθητοποιημένοι πολίτες απέναντι στα τοπικά προϊόντα ενώ αυτή πραγματοποιήθηκε σε συνδιοργάνωση της Τοπικής Επιτροπής – Παράρτημα του Κινήματος Πολιτών: «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε», της Ένωσης Καταναλωτών Ροδόπης και της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Νομού Ροδόπης.
Το Κίνημα Πολιτών «Καταναλώνουμε ότι παράγουμε» θεωρεί ότι η παρότρυνση όλων των Ελλήνων να προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα και η ενημέρωσή τους για τα σημαντικά οφέλη της οικονομίας μας θα πρέπει να διαχέεται σε ολόκληρη την Ελλάδα. Το σύνθημα: «ντύνομαι ελληνικά, τρώω ελληνικά, κάνω τουρισμό ελληνικά» μας αφορά όλους, όπως ανέφεραν και πρέπει να φθάσει σε όλες τις πόλεις και χωριά της χώρας, να αγκαλιάσει όλους τους Έλληνες, απανταχού.
Ο κ. Καββαθάς Γιώργος, πρόεδρος της «Εστίας», αντιπρόεδρος του κινήματος πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε» τόνισε πως «Η προστιθέμενη αξία καταναλώνοντας ελληνικά προϊόντα μένει στη χώρα. Πρέπει να αλλάξουμε όλοι καταναλωτικές συνήθειες και να γυρίσουμε στα ελληνικά προϊόντα. Τα διατροφικά είναι τα υγιεινέστερα προϊόντα στον κόσμο και συγκριτικό πλεονέκτημα για τον τουρισμό μας, μια διαπίστωση που δεν γίνεται με εθνική έπαρση δική μας αλλά αποτελεί διαπίστωση μεγάλων πανεπιστημίων του εξωτερικού, ότι η ελληνική διατροφή και η γαστρονομία είναι η υγιεινότερη στον κόσμο. Έχουμε δυνατότητες να αναπτύξουμε και τον πρωτογενή τομέα, της αγροτικής παραγωγής μ’ αυτόν τον τρόπο και την κτηνοτροφία μας, θα πρέπει όμως να στρέψουμε την προσοχή μας και στην μεταποίηση. Έχουμε δυνατότητες να έχουμε πολύ καλά προϊόντα είτε σε ένδυση είτε σε υπόδηση. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε, ότι η Ελλάδα πριν από μερικά χρόνια έβγαζε το καλύτερο παπούτσι στον κόσμο, ενώ σήμερα δεν υπάρχει καθόλου βιομηχανία-βιοτεχνία στον χώρο αυτό, εάν εξαιρέσουμε πολύ μικρές μονάδες».
Ο κ. Καββαθάς τόνισε ότι θα πρέπει να αλλάξουμε συνήθειες σε όλα τα επίπεδα, στη διατροφή , την ένδυση, την υπόδηση ακόμη και στον τουρισμό «έχουμε χιλιάδες μέρη σ’ όλη την Ελλάδα που οι περισσότεροι από εμάς δεν τα έχουμε γνωρίσει και προτιμάμε αλλάζοντας τις συνήθειες μας να πηγαίνουμε ταξίδι στο εξωτερικό. Σήμερα είναι ανάγκη όλοι να μείνουμε στη χώρα, να ενισχύσουμε τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις και ο προστιθέμενος πλούτος να μείνει στην χώρα».
Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Καββαθάς «το κίνημα πολιτών έχει πρωταρχικό στόχο να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες, τους Έλληνες και τις Ελληνίδες και αυτό το έχουμε πετύχει σε μεγάλο βαθμό καθώς η ανταπόκριση του κόσμου είναι μεγαλύτερη από τις προσδοκίες μας. Ήδη έχουν δημιουργηθεί 42 αντιπροσωπείες του κινήματος πολιτών ανά τη χώρα, καθημερινά μπαίνουν κανούργιες πόλεις στο κίνημα και έχουμε ταυτόχρονα κατορθώσει να ευασθητοποιήσουμε ακόμη και τις μεγάλες αλυσίδες των σουπερ-μαρκετ. Ήδη έχουν ξεκινήσει αλυσίδες των σουπερ-μάρκετ όπως οι Βασιλόπουλος, Γαλαξίας, Χαλκιαδάκης, Βερόπουλος, My market , σε μερικές μέρες και τα Carrefour και έχουν τυπώσει πάνω στις σακούλες τους το σύνθημα «ντύνομαι, τρώω, κάνω τουρισμό ελληνικά». Ήδη αλυσίδες φαγητού και άλλων ειδών επιχειρήσεις έχουν μπει στην προσπάθειά αυτή ώστε να βγάλουν το μήνυμα προς τα έξω στον κόσμο».
Από το κίνημα πολιτών «Καταναλώνουμε ότι παράγουμε», υπάρχουν δράσεις οι οποίες ήδη είναι σε εξέλιξη, σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο. Στις 30 και 31 Μαϊου στην Αθήνα το κίνημα πολίτων μαζί με την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «Εστία» που έχει σαν στόχο την πρόωθηση της ελληνικής γαστρονομίας και διατροφής, διοργάνωσε μια έκθεση ελληνικών αγροτικών προϊόντων με τη συμμετοχή 60 παραγωγών από όλη την χώρα, η οποία είχε μεγάλη επισκεψιμότητα. Όπως είπε ο κ. Καββαθάς «φτιάξαμε στα πλαίσια της έκθεσης , μια μεγάλη χωριάτικη σαλάτα και αναδείξαμε μ’ αυτόν τον τρόπο την ελληνική σαλάτα, τη χωριάτικη, ως εθνικό προϊόν γιατί η Ελλάδα συμμετείχε στην ανάδειξη της μεσογειακής διατροφής ως άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της ανθρωπότητας κι έτσι για να τιμήσουμε το προϊόν με το οποίο εμείς ενταχθήκαμε σ’αυτήν, φτιάξαμε αυτή την μεγάλη χωριάτικη σαλάτα».
Ο κ. Κώστας Αραμπατζής, πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ροδόπης, ανέφερε πως «η Ένωση Καταναλωτών προσπαθεί από τη δικιά της πλευρά να ενώσει παραγωγούς και καταναλωτές. Είναι ένα σημαντικό κίνημα ,το κίνημα «Καταναλώνουμε ότι παράγουμε», το οποίο θα πρέπει να ορίσει προδιαγραφές και για τους παραγωγούς και για τους καταναλωτές. Οι παραγωγοί θα πρέπει να είναι αυστηρά προσηλωμένοι στην ποιότητα γιατί το προϊόν που παράγουν είναι τοπικό και θα πρέπει να διακατέχεται από την ποιότητα που υπάρχει στη Θράκη, κι από εκεί θα πρέπει να ξεκινήσουμε. Η προτίμηση των καταναλωτών σ’ αυτά τα προϊόντα είναι αυτή που θα δίνει περισσότερο δύναμη ώστε να αγοράζουν οι καταναλωτές τοπικά προϊόντα κι όχι μόνο οι ίδιοι αλλά προτείνοντάς αυτά σε φίλους και γνωστούς, αλλά και σ’ όλους εκείνους που έρχονται να επισκεφτούν την πόλη μας ώστε να τα πάρουν μαζί τους φεύγοντας κι έτσι να ανοίγουμε σιγά-σιγά αυτόν τον κύκλο της επιχειρηματικότητας που θα πρέπει να θωρακίσει την τοπικότητά μας και να βγούμε προς τα έξω, μακροπρόθεσμα βέβαια, αλλά με μια δική μας τοπική ισχυρή οικονομία».
Ο κ. Αραμπατζής αναφερόμενος στις τιμές των τοπικών προϊόντων τόνισε πως «η τιμή είναι συνδεδεμένη με όλη αυτήν την κατάσταση που λέμε «κατανώλουμε ότι παράγουμε» και αν επρόκειτο να παρεισφριάσουμε αυτό το κίνημα σαν μια φαρέτρα βελών , των παλιών Κικόνων για παράδειγμα, αυτά τα βέλη θα έπρεπε να έχουν αιχμή την ποιότητα, βάση την τιμή και το ίδιο το βέλος θα έπρεπε να’ ναι αυτή η εντοπιότητα που λέμε, όλο αυτό θα έπρεπε να γίνεται δηλαδή από τη δουλειά και το μόχθο των ανθρώπων της περιοχής μας».
Από την πλευρά του ο κ. Χρυσόστομος Κάρρος, οινοποιός, προεδρεύων του Τοπικού Συμφώνου Ν. Ροδόπης έκανε λόγο για την ανάγκη της συνεργασίας ανάμεσα στους τρεις κλάδους, στον παραγωγό , την μεταποίηση και στον τελικό καταναλωτή, που αυτός ήταν και ο σκοπός της ημερίδας. «Αν καταφέρουμε να συνδυάσουμε τους τρεις αυτούς κλάδους, θα είναι προς όφελος και των τριών , τα κέρδη θα μένουν στον τόπο με προϋπόθεση να στηρίξουμε την τοπική ανάπτυξη και επιπλέον να μάθουμε τον κόσμο να τρώει ποιοτικά, ντόπια προϊόντα σε τιμές ανταγωνιστικές μ’ εκείνα που κυκλοφορούν μέσα στην αγορά» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Στην ημερίδα οι διοργανωτές αναφέρθηκαν στις δράσεις που στοχεύουν για την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων, όπως η «γιορτή τοπικών προϊόντων γεύσεων και πολιτισμού», την οποία και θα καθιερώσουν σε ετήσια βάση στις αρχές του φθινοπώρου αλλά και στην πραγματοποιήση ανάλογης δράσης στις αρχές του Σεπτέμβρη για τους φοιτητές που σπουδάζουν σε σχολές του Δ.Π.Θ. ώστε να μάθουν τα προϊόντα που προσφέρει ο τόπος.
Στη διάρκεια της ημερίδας πραγματοποιήθηκε και έκθεση παραδοσιακών τοπικών προϊόντων από μέλη του τοπικού συμφώνου ποιότητας Νομού Ροδόπης, όπως εταιρείες και αγροτικοί συνεταιρισμοί και είχε τη δυνατότητα ο κόσμος να ενημερωθεί αλλά και να γευτεί για τα προϊόντα που παράγονται στον τόπο μας.
Το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας
Η νομική μορφή του συμφώνου είναι Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία ΑΜΚΕ, ως Μη Κυβερνητικός Οργανισμός-ΜΚΟ, και με σκοπό να συμβάλλει στην προώθηση της αξιοποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του Ν. Ροδόπης – τοπικά προϊόντα, παρεχόμενες υπηρεσίες ,πολιτιστική προβολή- και με απώτερο στόχο την επίτευξη ενός συνολικού θετικού αποτελέσματος. Πιο συγκεκριμένα, με βάση το καταστατικό, θα επιδιωχθεί η ανάδειξη, στήριξη και προώθηση των ονομαστών τοπικών προϊόντων της περιοχής, των παρεχόμενων υπηρεσιών και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Ορίζονται δε αναλυτικά στο καταστατικό οι τρόποι και η πλούσια δράση, που αναλαμβάνεται να προωθήσει, ώστε να καταστούν εφικτοί οι παραπάνω στόχοι.
Όπως αναγράφεται και στο έντυπο που μοιράστηκε κατά τη διάρκεια της ημερίδας «Το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας είναι μια συμφωνία συνεργασίας εθελοντικής μορφής και τοπικού χαρακτήρα, μεταξύ παραγωγών και επαγγελματιών του χώρου. Είναι ένας θεσμός που στηρίζεται στην αμοιβαία αναγνώριση και σεβασμό, στην σωστή συνεργασία όλων των συμμετεχόντων, στην ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών και προ παντός στη θέληση για την επιτυχία. Στηρίζεται στο «εμείς» και όχι στο «εγώ».
Στηρίζουμε τις προσπάθειές μας σε ανθρώπους που αγαπούν τον τόπο τους και αυτό που κάνουν αξιοποιούν τις δυνατότητές τους με την παραγωγή εξαιρετικών επώνυμων τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών, εξασφαλίζουν αξιοπρεπές εισόδημα, δημιουργούν θέσεις εργασίας και δυνατότητες επενδύσεων για περισσότερους».
Ρεπορτάζ: Μπάμπης Καλπάνης
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;