Έναρξη της σχολικής χρονιάς με πρώτο μάθημα το “πείραμα της μάσκας”

21 Αυγούστου 202009:42

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Παρά το γεγονός ότι επικρατεί έντονος προβληματισμός για την εξέλιξη της πανδημίας το επόμενο διάστημα, εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων που καταγράφεται από τις αρχές Αυγούστου έως και σήμερα, στην κυβέρνηση θεώρησαν ότι δεν υπάρχει λόγος να μετατεθεί η έναρξη των μαθημάτων στις σχολικές μονάδες.

Υποχρεωτική θα είναι η χρήση μάσκας σε όλες τις ηλικίες των μαθητών, από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο, καθώς η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποδέχθηκε την εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού COVID19. Τα παραπάνω ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στην τηλεόραση του Alpha.

«Η χρήση της μάσκας είναι το πιο σημαντικό εργαλείο που έχουμε αυτή τη στιγμή για να θωρακιστούμε από την συγκεκριμένη νόσο, και εμείς οι ενήλικες και τα παιδιά στο σχολείο», ανέφερε η υπουργός, προσθέτοντας ότι έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στους ειδικούς.

Όπως σημείωσε, θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση για την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας στις ηλικίες του νηπιαγωγείου και των τριών πρώτων τάξεων του δημοτικού.

Αναλυτικές ανακοινώσεις για το πώς θα λειτουργήσουν όλες τις εκπαιδευτικές δομές που εποπτεύει το υπουργείο Παιδείας, θα γίνουν την Δευτέρα 24 Αυγούστου.

Ενδεικτικά, πάντως, η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι μάσκα θα φορούν εκπαιδευτικοί και μαθητές, ότι θα γίνονται διαφορετικά διαλείμματα ανά τάξη, ότι θα γίνεται καθαρισμός των σχολείων κατά τη λειτουργία τους και μετά το πέρας των μαθημάτων και ότι θα υπάρχουν, με ευθύνη των δήμων, αντισηπτικά σε όλα τα σχολεία.

“Βιαστική” χαρακτηρίζει η εκπαιδευτική κοινότητα την απόφαση των λοιμωξιολόγων για τον τρόπο λειτουργίας και το άνοιγμα των σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου. Δάσκαλοι και καθηγητές θεωρούν ότι δεν είναι δυνατόν το υπουργείο Παιδείας να λέει ότι τα «σχολεία θα ανοίξουν σε πλήρη σύνθεση» και να απαιτεί τον συγχρωτισμό 25-28 παιδιών μέσα σε αίθουσες λίγων τετραγωνικών, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις δεν διαθέτουν ούτε ένα παράθυρο, σε μια περίοδο που ο κορονοϊός «χτυπά» κόκκινο.

Οι εκπαιδευτικοί θέτουν πλήθος προβλημάτων, που θα δημιουργηθούν φέτος με το άνοιγμα των σχολείων και για το λόγο αυτό σήμερα θα έχουν τηλεδιάσκεψη με την υπουργό Παιδείας, προκειμένου από τη μια να ενημερωθούν επίσημα από την Νίκη Κεραμέως και από την άλλη να εκθέσουν στην πολιτική ηγεσία όλους τους προβληματισμούς τους. Στη συνέχεια το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ, την Παρασκευή (21/8) θα συνεδριάσει προκειμένου να εκτιμήσει την κατάσταση όσον αφορά στα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων, τις ελλείψεις σε προσωπικό κ.α. Η εκπαιδευτική κοινότητα κατηγορεί τόσο την υπουργό Παιδείας όσο και την επιτροπή των επιστημόνων ότι βιάστηκαν πολύ να πάρουν αποφάσεις, τις οποίες μπορεί να χρειαστεί σύντομα ν΄ αναιρέσουν. Δάσκαλοι και καθηγητές υπογραμμίζουν ότι το σοβαρότερο πρόβλημα είναι ο μεγάλος αριθμός παιδιών μέσα σε μια τάξη ολίγων τετραγωνικών.

«Πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς, είχαμε μαθήματα εκ περιτροπής με 7 -9 παιδιά σε κάθε τάξη και τώρα ξαφνικά μας λένε ότι πρέπει να βάλουμε μέσα στις αίθουσες ακόμη και 28 παιδιά. Αυτό είναι παράλογο», τονίζει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Θεόδωρος Τσούχλος και συμπληρώνει: «Για μας πρόβλημα αποτελεί ακόμη και το γεγονός ότι τα παιδιά πρέπει να φορούν μάσκες και συνεπώς οι γονείς πρέπει να επιβαρυνθούν οικονομικά και με αυτό. Στο Γυμνάσιο και στο λύκειο σε κάθε αίθουσα είναι συνήθως 27-28 μαθητές, κατάσταση η οποία είναι σε κάθε περίπτωση ασφυκτική».

Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν επίσης ότι το υπουργείο Παιδείας, αύξησε φέτος το όριο παιδιών ανά τάξη στο Δημοτικό από 22 σε 25. Επίσης ενώ βρισκόμαστε σχεδόν δυο εβδομάδες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς η κυβέρνηση δεν έχει πάρει κανένα μέτρο, για να αυξηθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό με βάση τις ανάγκες που δημιουργεί η πανδημία, ώστε ακόμα και τα παιδιά που δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σχολεία να μη χάνουν τα μαθήματά τους, ενώ ακόμη οι καθαρίστριες δεν έχουν ξεκινήσει τις εργασίες για τον καθαρισμό , αφού για παράδειγμα ιδιαίτερα στα νηπιαγωγεία πρέπει να πλυθούν και να απολυμανθούν τα πάντα όπως οι κουρτίνες, οι πόρτες ακόμη και τα παιχνίδια που χρησιμοποιούν τα μικρά παιδιά.

Τέλος, να επισημάνουμε ότι τα σχολεία ανοίγουν αδιακρίτως από την επιδημιολογική κατάσταση που επικρατεί κατά τόπους με τον ΕΟΔΥ να κατηγορείται για τον τρόπο παρουσίασης των δεδομένων, κάτι που επεσήμανε και ο καθηγητής Μικροβιολογίας του Πανεπιστημίου δυτικής Αττικής, Αλκιβιάδης Βατόπουλος, ο οποίος κληθείς να σχολιάσει στο Μega τις αντιδράσεις τοπικών αρχόντων για τα νέα αυστηρά μέτρα ανάσχεσης της διασποράς του κορονοϊού που επιβλήθηκαν τις τελευταίες ημέρες σε κυρίως τουριστικές περιοχές της χώρας. «Υπάρχει ένα θέμα με τα δεδομένα. Έχει ζητηθεί από τον ΕΟΔΥ οι ημερήσιες αναφορές να γίνουν λίγο πιο λεπτομερείς. Να ξέρουμε τα κρούσματα ανά περιφέρεια ή ανά νομό, να ξέρουμε τις συρροές και τις καθημερινές εισαγωγές σε νοσοκομεία. Για να μπορέσει ο κόσμος να υπακούσει στα μέτρα, θα πρέπει να έχει πλήρη γνώση της κατάστασης», σχολίασε ο καθηγητής για τις αντιδράσεις που προκάλεσαν τα νέα αυστηρά μέτρα σε Μύκονο και Χαλκιδική. «Το νόσημα μεταδίδεται με την αναπνοή, συνεπώς ο καθένας από εμάς έχει την ευθύνη να προφυλάξει τους γύρω του. Αυτό είναι η ατομική ευθύνη. Από την άλλη μεριά το κράτος οφείλει να επιβάλει κανόνες και να διευκολύνει αυτή τη συμπεριφορά. Αυτά πάνε μαζί», τόνισε ο κ. Βατόπουλος σε δηλώσεις του στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Μega. Oσο για το άνοιγμα των σχολείων, σημείωσε ότι «σε αυτό που συμφωνούμε όλοι διεθνώς είναι ότι πρέπει να λειτουργήσουν τα σχολεία». «Αυτό που συζητάμε τώρα είναι ο τρόπος που θα λειτουργήσουν», πρόσθεσε, και «η άποψη των διεθνών οργανισμών είναι ότι ένα παιδί από τριών ετών και πάνω μπορεί να φορέσει μάσκα». «Είναι σκόπιμο να βρεθεί ένας τρόπος να μην συνωστίζονται τα παιδιά κυρίως στα διαλείμματα και στους διαδρόμους. Εκεί πρέπει να γίνει μια προσπάθεια. Θα μπορούσαν τα διαλείμματα να είναι ξεχωριστά για κάθε τάξη, η είσοδος και έξοδος να είναι από διαφορετική πόρτα, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Επίσης θα μπορούσε στο σχολείο να υπάρξει κάποιο μάθημα υγιεινής, ώστε να μάθουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν τη μάσκα, πώς τη φοράμε, πώς πλένουμε τα χέρια μας», κατέληξε στη συγκεκριμένα αναφορά του ο κ. Βατόπουλος.

Αρθρογράφος