Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις περίπου είκοσι χιλιάδες πάγια κενά στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της χώρας πρέπει να καλυφθούν άμεσα κάτι που είναι πολύ δύσκολο λόγω των μνημονιακών υποχρεώσεων της Χώρας και έτσι έχει επιλεγεί η τακτική των «διερχομένων εκπαιδευτικών» με τη μεταφορά τους από τη μια ειδικότητα στην άλλη ή η ανάθεση διδασκαλίας συναφών ειδικοτήτων για την κάλυψη των κενών στα σχολεία.
Με βάση τα λειτουργικά κενά που δόθηκαν από τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης, για την πραγματοποίηση των αποσπάσεων, η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με πάνω από 14.000 κενά εκπαιδευτικών. Θυμίζουμε πως το σχολικό έτος 2016-2017 είχαν προσληφθεί 14.502 αναπληρωτές. Στα ίδια επίπεδα θα κυμανθεί και φέτος ο αριθμός αναπληρωτών. Δείτε ενδεικτικά και τον ακόλουθο πίνακα:
ΔΕΙΤΕ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ-ΤΑ-ΚΕΝΑ-ΕΔΩ-11-ΣΕΛΙΔΕΣ
Σήμερα, πολλά σχολεία στην επαρχία λειτουργούν κατά 50% ή και 70% με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, γεγονός που επιτείνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες στη χώρα
Τα περισσότερα κενά όπως κάθε χρονιά υπάρχουν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με περίπου 14.000 θέσεις ακάλυπτες πανελλαδικά. Γι’ αυτές ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου έχει δηλώσει ότι έχει εξασφαλίσει τις απαραίτητες πιστώσεις από τα κοινοτικά κονδύλια και θα καλυφθούν πριν αρχίσουν τα σχολεία.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα κενά είναι γύρω στις 6.000-7.000. Αυτά θα καλυφθούν από χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Παιδείας. Σε κάθε περίπτωση ο υπουργός Παιδείας έχει υποσχεθεί στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της χώρας κάλυψη τουλάχιστον του 70% των κενών ώς την πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς.
Ιδιαίτερα είναι τα προβλήματα σε μια συγκεκριμένη μορφή εκπαιδευτικής υποστήριξης, την Παράλληλη Στήριξη. Για το προηγούμενο σχολικό έτος είχαν 5.300 αιτήματα για Παράλληλη Στήριξη και προσελήφθησαν συνολικά 2.500.
Να επισημανθεί ότι οι ελλείψεις σε δομές Ειδικής Αγωγής αφήνουν αβοήθητα τα νήπια και τα προνήπια με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου, ενώ η πρώιμη παρέμβαση είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Τα κενά στην Αχαΐα, σύμφωνα με άρθρο του προέδρου των Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αχαΐας Τάσου Σταυρογιαννόπουλου που δημοσιεύει το thebest.gr, καταγράφονται 137 κενά ειδικοτήτων.Από τα 42 αιτήματα παράλληλης στήριξης ικανοποιήθηκαν μόνο τα 16. Συνεπώς, 26 παιδιά θα βαδίσουν για μακρύ χρονικό διάστημα τον ανηφορικό τους δρόμο..
Τα κενά στην Αιτωλοακαρνανία στην Ειδική Αγωγή ως εξής:Για παράλληλη στήριξη υπάρχουν 60 κενά Δασκάλων και 18 Νηπιαγωγών.
Μεγάλα είναι και τα πραγματικά κενά σε εκπαιδευτικούς και στη Χίο, καθώς ενώ από την Α΄ Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου ζητήθηκαν 34 δάσκαλοι, το υπουργείο έστειλε 26, ενώ από τους 33 νηπιαγωγούς, έστειλε μόνο 25. Ανάλογη είναι και η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή, όπου χρειάζονται 16 δάσκαλοι ΕΑ, αλλά έχουν τοποθετηθεί μόλις 13, ενώ στην Παράλληλη Στήριξη, ζητήθηκαν 15 Δάσκαλοι, αλλά έστειλαν 8.
Τα κενά είναι εξαιρετικά μεγάλα και στην Α’ διεύθυνση Αθήνας γιατί οι προσλήψεις αναπληρωτών δεν καλύπτουν τις αιτήσεις για παράλληλη στήριξη που είναι: 300 αιτήσεις για παιδιά ΔΣ και 25 αιτήσεις για παιδιά Νηπ/γείων.
Η Α’ διεύθυνση ετοιμάζεται για μια ακόμα φορά να «μοιράσει» με λογιστικές αλχημείες τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης: 88 εκπαιδευτικοί παράλληλης σε 300 μαθητές δημοτικού και 7 σε 25 νήπια! Μιάμιση μέρα παράλληλη για κάθε παιδί, αποτιμώνται από την κυβέρνηση και το Υπουργείο οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες καθώς και των οικογενειών τους!
Στην ειδική αγωγή μετά και τις προσλήψεις αναπληρωτών, τα κενά διαμορφώνονται στην Ανατολική Αθήνα ως εξής:
Τα κενά είναι εξαιρετικά μεγάλα γιατί οι προσλήψεις αναπληρωτών δεν καλύπτουν τα τμήματα ένταξης ούτε τις αιτήσεις για παράλληλη στήριξη. Από τις 193 γνωματεύσεις καλύφθηκαν μόνο 43.
Το Υπ. Παιδείας έστειλε τους μισούς αναπληρωτές ειδικής με στόχο να καλύψει όλα τα ειδικά σχολεία – που φαίνονται ενώ τα 50 τμήματα ένταξης που δεν έχουν δάσκαλο ΔΕ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ!
Η διεύθυνση με τη σύμφωνη γνώμη των σχ. συμβούλων μοιράζει Παράλληλη στήριξη ακόμα και σε τρείς μαθητές. Έτσι αποτιμώνται από την κυβέρνηση και το Υπουργείο οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες καθώς και των οικογενειών τους!
Με την κάλυψη του 50% των κενών στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα ανοίξουν τα σχολεία στην Κρήτη, ενόψει του πρώτου κύματος προσλήψεων αναπληρωτών, γεγονός που πυροδοτεί νέο κύκλο αντιδράσεων από εκπαιδευτικούς και συνδικαλιστές.
Ήδη, τα κενά «χτυπούν» κόκκινο καθώς αγγίζουν τα 2.570 σε επίπεδο Κρήτης, με τις περισσότερες ελλείψεις να καταγράφονται σε δασκάλους και νηπιαγωγούς.
Συγκεκριμένα, 1.200 ανέρχονται τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 350 στην δευτεροβάθμια ενώ τα συνολικά κενά στην ειδική αγωγή ανέρχονται σε 390.
230 είναι τα κενά σε ειδικό βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό αλλά και σε σχολικούς νοσηλευτές ενώ τα κενά στην παράλληλη στήριξη ανέρχονται σε 400.
Σύμφωνα με πληροφορίες που διαθέτει ο κ. Τερζάκης, από τις 11.000 περίπου προσλήψεις αναπληρωτών σε όλη την Ελλάδα, οι 1.000 με 1.300 αφορούν το νησί, με τις περισσότερες να αφορούν τη πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ το δεύτερο κύμα προσλήψεων αναμένεται στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Ροδόπη: Κενά 100 εκπαιδευτικών στα σχολεία Αθμιας Εκπαίδευσης
Η νέα σχολική χρονιά ωστόσο φαίνεται πως ξεκινά με σημαντικά κενά παρά τις μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών που πραγματοποιήθηκαν πριν την έναρξη των μαθημάτων. Το σύνολο των «επίσημων» κενών (τα οποία παραδέχεται η Διεύθυνση Αθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης) είναι 55 όμως σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Ροδόπης «Οι τρεις Ιεράρχες» κ. Στέφανο Μακρυγιάννη αυτά ανέρχονται σε 100.
«Μόλις 13 από 39 ΠΕ71 (δασκάλων ειδικής αγωγής και Π61 νηπιαγωγών ειδικής αγωγής) έχουν προσληφθεί για τις αναγκαίες και με αξιολόγηση παράλληλες στηρίξεις. Υπάρχουν ελλείψεις 3 ΠΕ71 για Τμήματα Ένταξης, μόλις 7 από 16 αναγκαίες θέσεις ΠΕ70 δασκάλων για τμήματα υποδοχής ΖΕΠ έχουν εγκριθεί χωρίς να έχουν προσληφθεί ακόμα. Επιπλέον υπάρχουν 10 περίπου κενά ειδικοτήτων συνολικά (μουσικών, αγγλικών, φυσικής αγωγής, εικαστικών θεατρολόγων πληροφορικής). Το σύνολο συνεπώς των «επίσημων» κενών (υπό την έννοια πως αυτά τα κενά παραδέχεται και η Διεύθυνση) είναι 55.
Αλλά σωστά το εκπαιδευτικό κίνημα προσμετρά επιπλέον τα κενά βάσει των θέσεων του κλάδου και βάσει των πρακτικών των Συλλόγων Διδασκόντων που αποτυπώνουν τις πραγματικές ανάγκες. Τέτοιες είναι οι θέσεις ΠΕ70 (δασκάλων) υπεύθυνων ολοήμερου (οι θέσεις καταργήθηκαν με την περσινή ΥΑ Φίλη που ενσωματώθηκε τώρα στο νέο ΠΔ 79) οι θέσεις ΠΕ70 για ολιγοθέσια μειονοτικά που λειτουργούν ως διθέσια αντί για τριτμήματα όπως χρειάζεται, οι θέσεις ΠΕ70 για ολοήμερα μειονοτικά που δε λειτουργούν ενώ έχουν υπερβεί το όριο των εγγραφών και περίπου επιπλέον θέσεις ΠΕ70 για ενισχυτική διδασκαλία. Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε ακόμα (6-8) ΠΕ60 νηπιαγωγών ώστε να λειτουργήσουν όλα τα αναγκαία δημόσια νηπιαγωγεία και παραρτήματα νηπιαγωγείων. Το σύνολο των θέσεων αυτών κυμαίνεται περίπου στις 40 (+/- κάθε χρονιά ανάλογα με μικροδιαφοροποιήσεις) Συμπέρασμα: θέλουμε συνολικά σχεδόν 100 εκπαιδευτικούς περισσότερους/ες για να λειτουργήσει η Α/βάθμια Ροδόπης βάσει των αναγκών όπως καταγράφονται από το εκπαιδευτικό κίνημα σήμερα» σημειώνει ο κ. Στέφανος Μακρυγιάννης.
Ιδιαίτερα αγανακτισμένος ο γονιός που με ανάρτησή του στην σελίδα του ΔΑΔΑΑ Ν. Ροδόπης αναφέρει:
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΨΗΛΟ ΓΑΖΙ! ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΕΙΛΑΝΕ ΜΙΑ ΜΙΣΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ(ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΘΑ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)!ΠΗΓΑΜΕ ΣΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΚΑΤΑΝΟΕΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΑΣ ΜΑΣ ΕΥΧΗΘΗΚΕ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ!ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΕΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ!
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μας παρείχε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων μετά τη συνάντησή που είχε με τον Διευθυντή της Ειδικής Αγωγής κ, Κασσιανό, θα «τρέξει» άμεσα η πλήρωση 2000 θέσεων στην Ειδική Αγωγή και 1380 θέσεων στην παράλληλη στήριξη.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;