Εκλογές ΕΒΕΡ: Αποχή, απάθεια, δυσπιστία ή περίσκεψη από τους διαδικτυακούς χρήστες;

3 Δεκεμβρίου 201709:24

Μια ημέρα πριν τις εκλογές της 4ης – 5ης Δεκεμβρίου για την ανάδειξη της νέας ηγεσίας του ΕΒΕ Ροδόπης οι δύο υποψήφιοι Αντώνης Γραβάνης και  Γιάννης Κιλτσίκης κατάφεραν σε ένα βαθμό να «αφυπνίσουν» την τοπική διαδικτυακή γνώμη.

Τα keywords «Αντώνης Γραβάνης» και «Γιάννης Κιλτσίκης» σε σύγκριση με το προηγούμενο σημείωμα μας  εμφάνισαν με βάση το λογισμικό PaloPro συνολικά περισσότερες αναφορές που ανέρχονται στις 145, για περίοδο έξι ημερών, δηλαδή τη χρονική περίοδο 27 Νοεμβρίου – 2 Δεκεμβρίου 2017

Ο «Αντώνης Γραβάνης»κατέγραψε 81 συνολικές αναφορές και τα συναισθήματά τους εμφανίζουν μια πλειοψηφία ουδέτερων συναισθημάτων (46.9%) έναντι των θετικών (38.3%) και των αρνητικών (14.8%)

Ο «Γιάννης Κιλτσίκης» κατέγραψε από την πλευρά του 64 συνολικές αναφορές και τα συναισθήματά τους εμφανίζουν μια πλειοψηφία  ουδέτερων συναισθημάτων (45.7%) έναντι των θετικών (28.6%) και των αρνητικών (25.7%)

Η λεπτομερής ανάλυση των ποσοτικών και ιδιαίτερα των ποιοτικών δεδομένων του PaloProμας δείχνει ότι και οι δύο υποψήφιοι για την προεδρεία του EBE Ροδόπης επεδίωξαν να αυξήσουν τις αναφορές μέσα από την αναπαραγωγή δηλώσεων στα τοπικά διαδικτυακά ΜΜΕ και προβολής κάποιων δραστηριοτήτων τους, ειδικά όσο πλησιάζει η εκλογική διαδικασία.

Παράλληλα τα ποιοτικά δεδομένα μας αποκαλύπτουν ότι δεν  χρησιμοποίησαν τα social media με βάση τη δυναμική τους αλλά για αναπαραγωγή κάποιων δηλώσεων τους πλην ελαχίστων εξαιρέσεων κάποιων υποψηφίων ή υποστηρικτών τους που επεχείρησαν με τις αναρτήσεις τους να κινητοποιήσουν τους χρήστες ή να δημιουργήσουν κλίμα πόλωσης.

Το σύνολο των υποψηφίων και των δύο συνδυασμών χρησιμοποίησαν –ωε επί το πλείστον- τους προσωπικούς τους λογαριασμούς στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και δεν αξιοποίησαν τις δυνατότητες που τους παρέχονται προκειμένου να επηρεάσουν μεγαλύτερο ακροατήριο με ελάχιστες εξαιρέσεις εκείνων που έκαναν χρήση των επιχορηγουμένων αναρτήσεων.

«Συνεπής» και συνεχής η παρουσία των δύο «πυροσβεστών» του υποψηφίου με τον Γιάννη Κιλτσίκη κ. Παν. Αλμπανίδη  αλλά και του κ. Νίκου Στεργίου οι οποίοι εμφανίζουν μία διαδικτυακή υπερκινητικότητα και επιτυγχάνοντας αναγνωρισιμότητα!

Να αναφερθούμε και στον κ.Γ. Μπατσολάκη, ο οποίος κινήθηκε αποκλειστικά μέσω αναρτήσεων με ελάχιστες παρουσίες και στον ηλεκτρονικό τύπο και του κ. Αθ. Δεμίρη που έκανε κι αυτός μεικτή χρήση και είχε παρουσία τόσο με αναρτήσεις στο διαδίκτυο όσο και διαρκή παρουσία στα τοπικά ΜΜΕ, κάτι που έπραξε και ο κ. Παντελής Χαβιαράς! (υποψήφιοι και οι τρεις με τον Αντώνη Γραβάνη) 

Να τονίσουμε ότι οι κ. Γ. Μπατσολάκης και  Δεμίρης ήταν οι μόνοι από τον συνδυασμό του Αντώνη Γραβάνη που έκαναν και «αντιπολίτευση» μέσω διαδικτύου σχολιάζοντας το πρόγραμμα του κ. Γιάννη Κιλτσίκη για την ίδρυση πολυθεματικών πάρκων, με τον κ. Γ. Μπατσολάκη να επιτυγχάνει και μία μικρή διάχυση και σε τουρκόφωνους χρήστες του διαδικτύου λόγω συνέντευξης που παρεχώρησε στο cinar fm.

Και οι δύο συνδυασμοί δεν κατάφεραν να αποκρυσταλλώσουν τα μηνύματα εκείνα που θα κινούσαν το ενδιαφέρον των χρηστών και ήταν εμφανής η απουσία και στις δύο ομάδες ενός συντονιστικού επικοινωνιακού κέντρου αλλά και η συντονισμένη παρουσία κάποιων «ομάδων κρούσης» που θα χειρίζονταν τον επικοινωνιακό λόγο του κάθε συνδυασμού.

Παρατηρήθηκε επίσης και το φαινόμενο, να κινητοποιηθούν κάποιοι υποψήφιοι στην εκπνοή της όλης διαδικασίας και αμέσως να επιτύχουν μεγάλο αριθμό προβολών ή να προσελκύσουν τον ενδιαφέρον των χρηστών, γεγονός που θέτει εν αμφιβόλω τον σχεδιασμό (εάν υπήρχε) και των δύο συνδυασμών!

Να επισημανθεί ότι δεν προκύπτει πως προσέφερε κάτι στην όλη διαδικασία η σειρά συναντήσεων που είχε ο κ. Γιάννης Κιλτσίκης με θεσμικούς φορείς της περιοχής καθώς έλειψαν από αυτές δηλώσεις και σχολιασμοί ενώ μη ανταποδοτική πρέπει να θεωρηθεί και η συμμετοχή του κ. Αντ. Γραβάνη στα debates , κάτι που είδαμε και σε προηγούμενες αναφορές μας.

Ίσως να εντάσσεται στα πλαίσια της στρατηγικής των συνδυασμών η καθυστερημένη προβολή των προγραμμάτων τους, όπως έγινε με την προβολή των 13 σημείων του προγράμματος του Αντώνη Γραβάνη και η περιορισμένη προβολή του προγράμματος του Γιάννη Κιλτσίκη με κεντρικό τίτλο ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ!

Ο αριθμός της πλειοψηφίας των ουδέτερων συναισθημάτων υποδηλώνει ότι υπάρχει μια βουβή τοπική διαδικτυακή κοινή γνώμη που δεν κατάφεραν να την προσελκύσουν ή να την πείσουν για την υποψηφιότητά τους, γεγονός που αποδεικνύεται και από το ότι τα μισά μέλη του ΕΒΕΡ δεν τακτοποίησαν τις οικονομικές τους εκκρεμότητες και συνεπώς δεν  έχουν δικαίωμα ψήφου στις προσεχείς εκλογές!

Μία άλλη παράμετρος που πρέπει να τονισθεί είναι οι περιορισμένες αναφορές σε τουρκόφωνες αναρτήσεις των υποψηφίων και των δύο συνδυασμών όπου πλην ελαχίστων κοινοποιήσεων δεν είχαμε ενεργητική παρουσία καθώς πρόκειται για κοινό με ιδιαίτερη συμπεριφορά πλην όμως με ιδιαίτερη βαρύτητα στην διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος. Το λογισμικό του palo pro εντόπισε αναρτήσεις από 15 συνολικά υποψηφίους και από τους δύο συνδυασμούς οι οποίες είχαν πληροφοριακό χαρακτήρα.

Το μήνυμα που πρέπει να λάβουν και οι  δυο υποψήφιοι είναι ότι η νέα ηγεσία του ΕΒΕ θα πρέπει να επενδύσει και σε μια ψηφιακή τεχνολογία που θα της δώσει την ευκαιρία να γνωστοποιήσει τις δραστηριότητες του EBE και σε ένα τεράστιο αριθμό «ψηφιακών πολιτών» ενώ η πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν είναι να κινητοποιήσουν τους συμπολίτες τους!

 

___________

 

ΟΝίκοςΑρβανίτηςείναι Content Director τηςPalo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των διεθνών σχέσεων. Συνεργάζεταιμε διεθνή ειδησεογραφικά,  βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου.

ΟΓιώργοςΠρωτόπαπαςείναιSr. DataAnalystτηςPaloServices. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα.Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για DigitalMedia, Socia lMedia Strategies, Digital Marketing & Advertising .

Είναι και οι δυο  συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό PaloProαποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.

 

Αρθρογράφος