Γράφει η Χριστίνα Φραγκοπούλου*
1- Μη χρησιμοποιείτε φράσεις όπως “απλά χαλάρωσε”, “ηρέμησε”, “σκέψου πριν μιλήσεις”…
2- Μη συμπληρώνετε λέξεις για χάρη του παιδιού ή μη μιλάτε εκ μέρους του/ ης…
3- Διδάξτε σε όλη την τάξη ή τα μέλη της ομάδας να παίρνει τον λόγο ο καθένας με την σειρά του και οι υπόλοιποι να παρακολουθούν και να περιμένουν. Όλα τα παιδιά – και ιδιαίτερα αυτά που τραυλίζουν- το βρίσκουν πολύ πιο εύκολο να μιλάνε όταν υπάρχουν λίγες παρεμβολές και έχουν την προσοχή του συνομιλητή τους…
4- Να απαιτείτε την ίδια ποιότητα και ποσότητα εργασιών από τα παιδιά που τραυλίζουν εξίσου με αυτά που δεν τραυλίζουν…
5- Να μιλάτε με τους μαθητές σας χωρίς βιασύνες, με ήρεμο ρυθμό συμπεριλαμβάνοντας αρκετές παύσεις…
6- Δείξτε ότι έχετε ακούσει το περιεχόμενο του μηνύματος, όχι τον τρόπο που ειπώθηκε…
7- Συζητείστε με το παιδί που παρουσιάζει τραυλικά επεισόδια σχετικά με τις εγκαταστάσεις της τάξης όπου γίνεται το μάθημα. Σεβαστείτε τις ανάγκες του μαθητή, αλλά μην δώσετε την εντύπωση ότι έχει την επιείκεια σας…
8- Μην κάνετε το παιδί να νιώθει τον τραυλισμό κάτι για το οποίο θα έπρεπε να ντρέπεται. Μιλήστε για τον τραυλισμό όπως συζητάτε για οποιοδήποτε άλλο θέμα…
* Η Χριστίνα Φραγκοπούλου είναι Λογοθεραπεύτρια στην Κομοτηνή, Μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων- Λογοθεραπευτών Ελλάδος (ΣΕΛΛΕ)
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;