Δράση πολιτικού ισλάμ στον Ίασμο σε σκηνοθεσία Προξένου, Παρακρατικών κι Εγκαθέτων

1 Απριλίου 202410:58

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Για ακόμη μία χρονιά, οι τοπικές δομές του πολιτικού ισλάμ, με προεξάρχοντα (και αυτόν) τον Δήμαρχο Ιάσμου πραγματοποιήθηκε το 6ο κατά σειρά ετήσιο υπαίθριο δείπνο Ιφτάρ στο δημοτικό στάδιο του Ιάσμου την Κυριακή 31/3/2024.

Κατά βάση πρόκειται για μία παράτυπη διαδικασία καθώς πληθαίνουν οι ενστάσεις και οι διαμαρτυρίες, που αφορούν αυτές κι άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις που διεξάγονται ανά το νομό, χωρίς -βεβαίως- να στρέφεται κανείς ενάντια στο έθιμο σε ό,τι αφορά την παραδοσιακή του μορφή.

Απουσία βασικού υπευθύνου διοργανωτή, έλλειμμα θεσμικού πλαισίου και κανόνων που θα εξασφαλίζουν τις βασικές λειτουργίες τόσο σε επίπεδο υγιεινής, όσο και οικονομικών συναλλαγών, αλλά και θεμάτων ασφάλειας είναι τα βασικά χαρακτηριστικά και αυτού του υπαιθρίου ιφτάρ.

  • Ποιος ελέγχει αν τηρούνται οι κανόνες υγιεινής;
  • Αν ισχύουν οι ίδιοι κανόνες φορολόγησης και οικονομικού ελέγχου με τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος;
  • Και το κυριότερο, ποιος έχει την ευθύνη για την δημόσια τάξη κι ασφάλεια;
  • Πώς εφαρμόζονται οι υγειονομικές διατάξεις που αφορούν στην υπαίθρια εστίαση;
  • Υπάρχει σχετική αδειοδότηση που να σχετίζεται με τις διαδικασίες που αναφέρονται με τον όρο «Επιχειρήσεις παρασκευής ή και προσφοράς τροφίμων και ποτών σε κινητούς ή προσωρινούς χώρους»;
  • Καλύπτονταν οι απαραίτητες προϋποθέσεις για τις ανάγκες της συγκεκριμένης δραστηριότητας για την παρασκευή και προσφορά ασφαλών τροφίμων (ικανοποιητικός χώρος για την τοποθέτηση των ψυγείων, των εστιών, των πάγκων επεξεργασίας κλπ.), ώστε να μη συνωστίζονται οι εργαζόμενοι και τα τρόφιμα και
  • επίσης να ελαχιστοποιούνται και οι κίνδυνοι διασταυρούμενης επιμόλυνσης);

Οι εικόνες από το επιτόπιο ρεπορτάζ αλλά και η μέχρι σήμερα εμπειρία μας μάλλον δεν δίνουν τις προσήκουσες απαντήσεις.

Το χειρότερο όλων, όμως, είναι ότι τέτοιες πρακτικές είτε νομιμοποιούνται από τους θεσμικούς εκπροσώπους των Αρχών που θα όφειλαν να τηρούν την κείμενη νομοθεσία είτε αντιμετωπίζονται με αδιαφορία από την συντεταγμένη Πολιτεία. Κι όλοι βεβαίως απεύχονται να μην συμβεί κάποιο τραγικό συμβάν, όπως ήταν η μαζική δηλητηρίαση σε εκδήλωση σουνέτ στα Αρριανά που μέχρι σήμερα έχει μείνει ” ανεξιχνίαστη”

Προξενείο, “Ψευδομουφτής” και Ριντβάν Αμέτ “δηλητηριάζουν” την Μειονότητα…

Στις προαναφερθείσες παρατυπίες θα επισημάνουμε και την βαθιά παράνομη στάση του τοπικού πολιτικού ισλάμ με την συνέργια Εγκαθέτων, Παρακρατικών και διπλωματικών εκπροσώπων τρίτης χώρας που εργαλειοποιούν την παρουσία απλών πολιτών για να επιβάλλουν πρακτικές που είναι αντίθετες με τα τοπικά έθιμα και την ελληνική έννομη τάξη.

Το συγκεκριμένο ιφτάρ διεξήχθη με μία πολύ συγκεκριμένη στόχευση ειδικά εάν δούμε και την δημοσιοευθείσα λίστα προσκεκλημένων καθώς συμμετείχαν οι : Aykut Ünal, η σύζυγός του İlayda Ünal, ο İbrahim Şerif, Çiğdem Asafoğlu, Özgur Ferhat, Rıdvan Molla İsa, Kaan Mümin, Caner İmam, Kubilay Manko, Mehmet Arifoğlu, Erkan Kınç, Sibel Hacı Ali, Ercan Mümin, Μεχμέτ Εμίν Αχμέτ, Sadık Sadık , Sinan Ahmet.

Στην παραπάνω λίστα δεν συμπεριλαμβάνονται άλλοι προσκεκλημένοι εκτός του στενού κύκλου των Εγκαθέτων ενώ δεν αναφέρεται πουθενά η συμμετοχή λχ του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Μεχμέτ Μεχμέτ ή των Χριστιανών συμβούλων του Δημάρχου Ιάσμου (κκ Ηλ. Μπούκας, Αν. Βακιάνης ή της ΓΓ του δήμου κ. Χρ. Βιδούρα) που νομιμοποιούν την κατ’επίφαση δημοκρατική και “διαπολιτισμική” πολιτική συνύπαρξη στον πολύπαθο δήμο Ιάσμου.

Ως προς την προσέλευση του κοινού οι αρχικές προσδοκίες ανέφεραν την συμμετοχή 4.500 ατόμων ενώ με τις πρώτες εκτιμήσεις προσήλθαν περίπου στα 3.000 άτομα από το σύνολο των οικισμών του δήμου.

Μία από τις “απρέπειες” για θρησκευτικού χαρακτήρα συνάθροιση, είναι η προσφορά ανθοδέσμης εκ μέρους του Εγκαθέτου Ιμάμ Τζανέρ προς τον Τούρκο Πρόξενο, δημιουργώντας αρκετά ερωτηματικά , εκπέμποντας ταυτόχρονα πολλά μηνύματα που πρέπει να (επαν)αξιολογηθούν.

Είναι ο κ. Αϊκούτ Ουνάλ ο εκπρόσωπος της DIYANET στην Θράκη;

Αρθρογράφος