Σε δημόσια διαβούλευση το έργο, που τελικά θα κοστίσει 5.498.000 ευρώ.
Διαψεύστηκαν οι Κασσάνδρες που προέβλεπαν πως ο φράχτης του Έβρου, που θα ορθωθεί στα σύνορα για να εμποδιστεί η αθρόα διέλευση λαθρομεταναστών από το χερσαίο τμήμα των ελληνοτουρκικών συνόρων, θα έμενε στο επίπεδο της… μακέτας.
Το βράδυ της Πέμπτης ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το έργο όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές της κατασκευής, που θα στοιχίσει 5.498.000 ευρώ.
Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 20 Αυγούστου και στη συνέχεια θα δρομολογηθεί η εκτέλεση του έργου και η ανέγερση του διπλού φράκτη.
Οι φήμες για τη ματαίωση της κατασκευής του φράκτη φούντωσαν όταν το υπουργείο παραβίασε το χρονοδιάγραμμα ανόρθωσής του, που έπρεπε να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο.
Άλλος ένας λόγος που φούντωσαν οι φήμες ήταν η κατασκευή από τον στρατό μιας αντιαρματικής τάφρου, συνολικού μήκους 120 χιλιομέτρων, πλάτους 30 μέτρων και βάθους επτά, κατά μήκος του ποταμού Έβρου, η οποία καθιστά τον ποταμό απροσπέλαστο από τα υφιστάμενα στρατιωτικά και τεχνικά μέσα, καθώς το χάσμα δεν μπορεί να γεφυρωθεί από αυτά που έχουν μέγιστη εμβέλεια γεφύρωσης 26 μέτρων. Το έργο αυτό, που θεωρείται από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα που εκτελείται στη χώρα, ανατρέπει ριζικά τα δυσμενή γεωγραφικά δεδομένα σε ένα κρίσιμο πεδίο της άμυνας του ελλαδικού χώρου.
Ξεκίνησε η διαβούλευση για τον φράχτη
Μέχρι το Σάββατο 20 Αυγούστου όσοι επιθυμούν μπορούν να καταθέτουν τις απόψεις τους για το φράχτη στα χερσαία Ελληνοτουρκικά σύνορα στην περιοχή της Νέας Βύσσας.
Το κείμενο της διαβούλευσης περιλαμβάνει:
1. Συνοπτική περιγραφή του έργου
2. Αναλυτική περιγραφή της κατασκευής
3. Το είδος των χωματουργικών και λοιπών εργασιών
4. Αλληλουχία εργασιών που θα απαιτηθούν για την κατασκευή του έργου
Καταθέστε τις σκέψεις σας στη διεύθυνση: http://www.opengov.gr/yptp/?p=541
Αντιφατικά στοιχεία
Στη φημολογία ακύρωσης της κατασκευής του φράκτη σημαντικά συνέβαλε και το γεγονός ότι, αντίθετα με τις αστυνομικές αρχές, που στο πεντάμηνο του 2011 παρουσίαζαν αύξηση άνω του 30% στις εισόδους λαθρομεταναστών από τον Έβρο σε σχέση με πέρυσι, οι στρατιωτικοί ισχυρίζονταν ότι από τα τμήματα της τάφρου που έχουν κατασκευαστεί σημειώθηκε σημαντική μείωση του αριθμού των λαθρομεταναστών που επιχειρούν να εισέλθουν στη χώρα μας.
Και οικονομικό το θέμα
Ακόμη οι υποστηρικτές της ματαίωσης κατασκευής του φράκτη επικαλούνταν τις δηλώσεις της αρμόδιας επιτρόπου Σεσίλιας Μάλστρομ, η οποία είχε αντιταχθεί στην κατασκευή του, καθώς και το γεγονός ότι ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 1.500.000 ευρώ, αλλά στη διαδρομή ξεπέρασε τα 5.000.000 ευρώ, χρήματα που τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο δεν μπορεί να διατεθούν.
Σε μήκος 10 χιλιομέτρων
Σύμφωνα με τις τεχνικές περιγραφές που αναρτήθηκαν στο ίντερνετ από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, για να αποτελέσουν τη βάση της διαβούλευσης, ο φράκτης θα λειτουργήσει παράλληλα με τα λοιπά μέτρα περιφρούρησης των συνόρων, για να περιοριστεί η λαθρομετανάστευση και το παράνομο εμπόριο. Θα έχει συνολικό μήκος 10,3 χιλιόμετρα περίπου και θα εκτείνεται στο βορειοανατολικό τμήμα του νομού Έβρου και κατά μήκος των χερσαίων συνόρων μεταξύ της χώρας μας και της Τουρκίας.
Οι προδιαγραφές του έργου
Ο φράχτης θα αναπτυχθεί εξολοκλήρου σε ελληνικό έδαφος και θα αποτελείται από διπλή περίφραξη ισχυρού συρματοπλέγματος επί στύλων από χαλύβδινες και γαλβανισμένες πρότυπες τυπικές διατομές. Η εξωτερική περίφραξη που θα κατασκευαστεί κατά μήκος της συνοριακής γραμμής μεταξύ των δύο χωρών θα έχει ύψος 2,50 μ. Η δεύτερη περίφραξη που θα κατασκευαστεί εσωτερικά, προς την ελληνική πλευρά, σε απόσταση 1,20 μ. από την εξωτερική περίφραξη, θα έχει ύψος 3,00 μ. Το συρματόπλεγμα και στις δύο περιφράξεις θα καλύπτει εξολοκλήρου το ύψος κάθε περίφραξης και θα συνίσταται από γαλβανισμένο σύρμα. Μεταξύ της εσωτερικής και της εξωτερικής περίφραξης θα παρεμβάλλονται δύο σειρές κονσερτίνες, οι οποίες θα αποτελούνται από λεπιδοφόρο συρματόπλεγμα.
Ο φράκτης δεν θα έχει ηλεκτροφόρα σύρματα, όπως συμβαίνει στα σύνορα ΗΠΑ-Μεξικού, αλλά θα υπάρχουν θερμικές κάμερες και αισθητήρες που θα ανιχνεύουν κινήσεις ανθρώπων και θα στέλνουν σήμα στο κέντρο επιχειρήσεων που θα δημιουργηθεί στην περιοχή.
Οπως αναφέρουν αξιωματικοί της ΕΛΑΣ, ένας από τους λόγους που οι διακινητές ανθρώπων επιλέγουν τα χερσαία ελληνοτουρκικά σύνορα είναι ότι έχουν καθαριστεί τα ναρκοπέδια στην ελληνική πλευρά, και το πέρασμα αυτό είναι πια φθηνότερο από ό,τι η διέλευση μέσω Αιγαίου.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;