Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Η έλλειψη συντονισμού, η αγωνία για την τουριστική σεζόν και οι προχειρότητες στελεχών της Κυβέρνησης ευθύνονται για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν την τελευταία στιγμή από την απαγόρευση εισόδου πολιτών τρίτων χωρών και δη Σέρβων, που αποτελούν αιμοδότες, κατά κύριο λόγο, της Βόρειας Ελλάδας, δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας στους ανθρώπους του τουρισμού.
Και μπορεί η έκρηξη διαμαρτυριών των ξενοδόχων, ιδιοκτητών ενοικιαζόμενων δωματίων και όλων των ανθρώπων του τουρισμού σε Πιερία, Χαλκιδική, Θάσο και Θεσσαλονίκη (Ασπροβάλτα, Σταυρός) να άνοιξε – με σχετικό ΦΕΚ – τα σύνορα, ωστόσο το κακό είχε γίνει.
Οι πληρότητες για τον Ιουνιο είναι χαμηλές, και όπως τονίζει μιλώντας στη Voria.gr ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων «Ο Αριστοτέλης», Αναστάσιος Σταμάτης, οι πληρότητες δεν ξεπερνούν το 20%, ενώ και για τον Ιούλιο η εικόνα αναμένεται να είναι αντίστοιχη με μία οριακή ενδεχομένως αύξηση. «Στην καλύτερη περίπτωση να φτάσουμε σε πληρότητες 25-30% τον Αύγουστο.
Όλα αυτά συμβαίνουν την στιγμή που οι ελπίδες για την αύξηση της τουρισιτκής κίνησης στηρίζονται στην αγορά των Βαλκανίων και ίσως στην επανεκκίνηση της γερμανικής αγοράς –οι αφίξεις πέρυσι άγγιξαν τα 4 εκατομμύρια και οι εισπράξεις τα 2,9 δισ. ευρώ–, ωστόσο οι προσδοκίες, τουλάχιστον τις πρώτες ημέρες, δεν φαίνεται να επαληθεύονται.
Σε αυτό το πλαίσιο είναι και χαμηλές οι προσδοκίες -προς το παρόν- από τον οδικό τουρισμό ο οποίος το 2019 ανήλθε σε 9,6 εκατ. αφίξεις, 38,2 εκατ. διανυκτερεύσεις και 1,8 δισ. ευρώ έσοδα, που αντιστοιχούν στο 30,6% του συνόλου των αφίξεων, στο 16,4% των διανυκτερεύσεων και στο 10,1% των εσόδων, σύμφωνα με τα βασικά συμπεράσματα της νέας μελέτης του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα: “O οδικός τουρισμός στην Ελλάδα, 2012-2019”. Οι κύριες αγορές μας στον οδικό τουρισμό, όπως αποτυπώνονται στη μελέτη, είναι η Ρουμανία, η Σερβία, η Βουλγαρία, η Αλβανία, η Τουρκία και η πρώην ΠΓΔΜ/Βόρεια Μακεδονία.Σύμφωνα με τη μελέτη, ο οδικός τουρισμός αποτελεί ένα σημαντικό τμήμα του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα, ιδιαίτερα για την Βόρεια Ελλάδα (Θράκη, Μακεδονία, Ήπειρος).
Για να γίνουν τα πράγματα ,ακόμη χειρότερα έχουν αρχίσει ήδη τα αρνητικά δημοσίευματα στα Βαλκάνια για τις καταστάσεις που αντιμετωπίζουν οι Σέρβοι τουρίστες στην Χώρα μας τόσο λόγω των υγιειονομικών πρωτοκόλλων που εφαρμόζονται όσο και για τις υψηλές τιμές που κινούνται σε περσινά επίπεδα.
Να επισημανθεί ότι στα πλαίσια της “αυτορυθμιζόμενης” τουριστικής κίνησης αναζητουνται ασφαλείς από Covid19 τουριστικοί προορισμοί ανάμεσα στους οποίους ξεχωρίζουν οι παραλίες της Κέρκυρας και της Πρέβεζας που βρίσκονται στις πρώτες προτιμήσεις των Βαλκανίων τουριστών αλλά και σε διεθνείς τουριστικές ιστοσελίδες.
Είναι ξεκάθαρο , πλέον, ότι πρέπει να ασκηθεί άμεσα μία νέου τύπου τουριστική διπλωματία με την εμπλοκή του ΥΠΕΞ
Ιδιαίτερα προβλήματα φαίνεται ότι θα αντιμετωπίσουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού στην ΠΑΜΘ (Θάσος, Σαμοθράκη) ενώ απαιτείται ειδική μέριμνα για τις τουριστικές επιχειρήσεις σε Ροδόπη και Ξάνθη.
Ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Μιχάλης Αμοιρίδης πρότεινε στα όργανα της ΠΑΜΘ λαμβάνοντας υποψη ότι οι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου (ξενοδόχοι, εστίαση, διασκέδαση κλπ) πλήττονται πέρα από κάθε σύγκριση με άλλες περιοχές, και βρίσκονται στα όρια ανεπανόρθωτης οικονομικής βλάβης, μια σειρά ενεργειών όπως:
Ενδεικτικά παραθέτουμε κάποια από τα πρωτοσέλιδα σερβικών εφημερίδων τα οποία λειτουργούν αποτρεπτικά για τους εν δυνάμει επισκέπτες της Χώρας μας.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;