Δ. Κουτσούμπας: Το μαχαίρι να φτάσει στo κόκκαλο, το «φτάνει ως εδώ» να γίνει πράξη

3 Μαρτίου 202314:39

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, επικεφαλής κλιμακίου του Κόμματος αποτελούμενου από τους Κύριλλο Παπασταύρου, μέλος του ΠΓ της ΚΕ, Μαρία Γαβαλά και Ρίζο Μαρούδα, μέλη της ΚΕ, Γιώργο Λαμπρούλη, βουλευτή Λάρισας και άλλα στελέχη του ΚΚΕ, βρίσκεται σήμερα στα Τέμπη και στο σημείο του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας αφού ενημερώθηκε από τα στελέχη της Πυροσβεστικής για την πορεία των ερευνών έκανε την ακόλουθη δήλωση:
“Πραγματικά δεν υπάρχουν λόγια για να εκφράσουμε την απέραντη θλίψη γι’ αυτή την ανείπωτη τραγωδία, δεν υπάρχουν λόγια για να εκφράσουμε να συλλυπητήριά μας στους συγγενείς των αθώων αυτών θυμάτων αυτής της μεγάλης τραγωδίας.
Δεν πρόκειται για δυστύχημα ή ατύχημα, πρόκειται για προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Το είχαν καταγγείλει οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, στους σιδηροδρόμους. Το είχε καταγγείλει το ΚΚΕ μέσα από το βήμα της Βουλής. Το είχαν καταγγείλει συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ εδώ και μήνες. Είναι προδιαγεγραμμένο έγκλημα.
Οι ευθύνες πρέπει να αποδοθούν και οι κρατικές και οι κυβερνητικές και της ιδιωτικής εταιρείας και οι ατομικές ευθύνες που υπάρχουν, όλες, δεν πρέπει να παραγραφούν, δεν πρέπει να ξεχαστούν. Αυτό το ρόλο θα επιτελέσουμε από δω και πέρα. Διότι, όσο υπάρχουν -όπως σήμερα- συστήματα ασφαλείας που δε λειτουργούν, την ώρα που η επιστήμη και η τεχνολογία τα προσφέρει, τα διαθέτει στον 21ο αιώνα, όσο δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό, εκπαιδευμένο, εξειδικευμένο, πιστοποιημένο, με σωστές εργασιακές σχέσεις, όσο δεν υπάρχουν έλεγχοι, δεν υπάρχει συντονισμός, δεν υπάρχει παρακολούθηση της πορείας των υποδομών, συντήρηση αυτών, των σιδηροδρομικών γραμμών, των σηματοδοτήσεων και τόσων άλλων. Όσο υπάρχει η περιβόητη απελευθέρωση της αγοράς, οι ιδιωτικοποιήσεις, η κατάτμηση του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνέχεια και το ξεπούλημα σε ιδιωτική εταιρεία, που προχώρησαν όλες οι κυβερνήσεις και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ όλα αυτά τα χρόνια, με αποτέλεσμα να υπάρχει αυτή η τραγική κατάσταση και να πληρώνουμε συνεχώς νέα θύματα.
Προειδοποιούμε: Πρέπει το μαχαίρι να “φτάσει στο κόκκαλο”. Υπάρχουν τεράστιες ευθύνες και αυτές είναι που πρέπει να αποκαλυφθούν εδώ και τώρα, εμείς αυτό θα κάνουμε. Το “όχι πια”, η οργή, η αγανάκτηση του λαού μας, που έχει ξεχειλίσει, θα πρέπει να εκφραστεί και με πολιτικές επιλογές και με οργανωμένο αγώνα και πάλη, διεκδικώντας τα αυτονόητα, δηλαδή, την ανάπτυξη και την προστασία της ζωής και της ευημερίας του ελληνικού λαού και όχι τα κέρδη των λίγων εταιρειών”.

Για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

Το ΚΚΕ εκφράζει τη θλίψη του για το πρωτοφανές πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και τα ειλικρινή συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων. Καλεί τα μέλη και τους φίλους του να συμμετάσχουν στις αιμοδοσίες που διοργανώνονται στις πόλεις όπου νοσηλεύονται τραυματίες.

Απαιτούμε να υπάρξει πλήρης διερεύνηση των αιτιών αυτής της τραγωδίας, να μην συγκαλυφθεί τίποτα!

Σε κάθε περίπτωση, η τραγωδία στα Τέμπη δεν ήταν κάτι που ήρθε από το πουθενά.

Εδώ και καιρό υπήρχαν ενδείξεις ότι έχει διαμορφωθεί μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση στις σιδηροδρομικές μεταφορές, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τους εργαζόμενους. Υπήρχαν πολυάριθμες προειδοποιήσεις από τους εργαζόμενους ότι ήταν θέμα χρόνου να συμβεί ένα πιο σοβαρό ατύχημα, οι οποίες προφανώς και αγνοήθηκαν από την κυβέρνηση και την εταιρεία.

Αυτό έρχονται να επιβεβαιώσουν και οι καταγγελίες για το κακοσυντηρημένο δίκτυο, για τις ελλείψεις και τα κενά σε συστήματα ασφάλειας, προσωπικό και κρίσιμες υποδομές, όπως είναι η σήμανση. Αυτά ακριβώς τα ζητήματα έθετε μόλις πριν λίγες ημέρες και η ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης του ΚΚΕ στους σιδηροδρομικούς, με την σοκαριστική πρόβλεψη ότι “δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις”.

Συνεπώς, δεν πρόκειται για μια “κακή στιγμή”, αλλά για προδιαγεγραμμένο έγκλημα με αιτίες κι ενόχους.

Είναι τεράστιες οι ευθύνες της εταιρίας που στις ανακοινώσεις της δεν έδινε καμία απάντηση για τις λεπτομέρειες και τις αιτίες του δυστυχήματος, ούτε καν για τον ακριβή αριθμό των επιβατών των αμαξοστοιχιών. Κατά τα αλλά εισπράττει 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από το κράτος ως επιδότηση.

Όλα τα παραπάνω είναι τα αποτελέσματα της διαχρονικής πολιτικής της λεγόμενης “απελευθέρωσης” των σιδηροδρόμων, της κρατικής υποχρηματοδότησης, της κατάτμησης του σιδηροδρομικού έργου σε πολλά κομμάτια και της ιδιωτικοποίησης της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόκειται για μια εγκληματική -όπως αποδεικνύεται- πολιτική, που φέρει τη σφραγίδα όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής απολύθηκαν εργαζόμενοι, επιβλήθηκαν ελαστικές σχέσεις εργασίας και εντατικοποίηση σε όσους απέμειναν, ενώ η ιταλική εταιρεία επιδοτήθηκε με πακτωλό χρημάτων.

Αυτές οι ευθύνες δεν παραγράφονται με την παραίτηση ενός υπουργού, ούτε μπορούν να κρυφτούν πίσω από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού για ανθρώπινα λάθη.

Αυτή η πολιτική, που έχουν για “ευαγγέλιο” όλα τα άλλα κόμματα, έχει οδηγήσει σε τραγικά ατυχήματα και σε άλλες χώρες της ΕΕ. Άρα κανένας δεν δικαιούται να το παίζει ανήξερος.

Στο βωμό αυτής της εγκληματικής κρατικής πολιτικής, καθώς και στο βωμό των κερδών του επενδυτή, θυσιάζονται οι αναγκαίοι όροι για ασφαλείς και σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές, αφού αντιμετωπίζονται συστηματικά ως “κόστος”.

Η σύγκρουση με τα παραπάνω είναι κυριολεκτικά ζήτημα ζωής και θανάτου!

Αρθρογράφος