Μία ομάδα ανθρώπων σε επαρχία της Ιταλίας δίνει μάχη να σταματήσουν την τελική φάση κατασκευής αγωγού αξίας 4,5 δισ. ευρώ. Ο αγωγός είναι ο TAP, ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Κασπία Θάλασσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που προσπαθεί να περιορίσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο. Για την Ιταλία, που εισάγει το 90% των αναγκών της σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο, θα έλεγε κανείς ότι ο αγωγός είναι έργο καίριας σημασίας.
Ωστόσο το έργο, στο οποίο συμμετέχουν μεταξύ άλλων η ιταλική κρατικά ελεγχόμενη Snam και ο βρετανικός κολοσσός BP πυροδοτεί αντιδράσεις, καθώς σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg στο ιταλικό κομμάτι του ο αγωγός περνάει κάτω από μία έκταση 1.600 ελαιόδεντρων. Το ειδησεογραφικό δίκτυ υπολογίζει ότι οι πιθανότητες το έργο να μην είναι έτοιμο έως την προθεσμία του 2020 ανέρχονται στο 90%. Δεν αποκλείεται μάλιστα ένα κομμάτι του να μην ολοκληρωθεί ποτέ, παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης έχει δώσει ψήφο εμπιστοσύνης με ένα δάνειο 500 εκατ. ευρώ, επισημαίνοντας ότι η αρχική παραγωγική του ικανότητα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες 7 εκατομμυρίων νοικοκυριών στην Ευρώπη.
Η ομάδα των Ιταλών που αντιδρά στα σχέδια λέγεται No TAP. «Η μάχη μας άρχισε με στόχο να προστατεύσουμε τη γη μας» λέει ο Τζιανλούκα Ματζιόερ, μέλος της ομάδας. «Τώρα δίνουμε μάχη κατά του συστήματος, κατά της στρέβλωσης στην ενεργειακή αγορά, κατά της κερδοσκοπίας των πολυεθνικών επιχειρήσεων» συμπληρώνει.
Το μεγαλύτερο εμπόδιο πάντως μάλλον δεν είναι η ομάδα, που προασπίζεται τον ελαιώνα, αλλά η νέα κυβέρνηση της Ιταλίας. Από την πρώτη στιγμή ανάληψης της εξουσίας ανακοίνωσε ότι το έργο δεν είναι ζωτικής σημασίας για τη χώρα και ενδέχεται να το εγκαταλείψει. Πρόκειται για μία σαφή ένδειξη ότι η κυβέρνηση Πέντε Αστέρων και Λέγκας έχει στρέψει το βλέμμα της στη Ρωσία, επιδιώκοντας πιο στενές σχέσεις με το Κρεμλίνο. Ένα έργο λοιπόν, που θέλει να παρακάμψει τη Ρωσία, δεν ταιριάζει στα σχέδιά της.
Να θυμίσουμε ότι στο έργο έχει σημαντική συμμετοχή και η Ελλάδα. Μάλιστα εκτιμάται ότι η κατασκευή του ελληνικού τμήματος θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2018. Ο προϋπολογισμός του ελληνικούς τμήματος αγγίζει το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ σε αυτό απασχολούνται 3.300 άτομα. Από τα 550 χιλιόμετρα που θα είναι το μήκος του στην επικράτεια της χώρας μας, ήδη περίπου 300 χιλιόμετρα βρίσκονται σε φάση αποκατάστασης, δηλαδή πλήρους επαναφοράς των εδαφών στην κατάσταση που βρίσκονταν πριν από την τοποθέτηση των σωλήνων στο υπέδαφος.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;