Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Αθώος κρίθηκε από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης ο ψευτομουφτής της Ξάνθης Αμέτ Μετέ για λεκτική επίθεση μίσους και ρατσισμού κατά των Εβραίων, σε ομιλία του μέσα σε τζαμί, το 2018. Παραπέμφθηκε να δικαστεί για παράβαση του άρθρου 192 του Ποινικού Κώδικα , το υ αντιρατσιστικού νόμου.
Ο κατηγορούμενος δεν προσήλθε στο δικαστήριο και δικάστηκε δια των πληρεξουσίων δικηγόρων Γιάννη Μπάρκα και Αχμέτ Καρά οι οποίοι επισήμαναν ότι ο εντολέας τους αναφερόταν στις πρακτικές που ακολουθεί η Ισραηλιτική κυβέρνηση και ότι παρερμηνεύτηκαν τα λεγόμενα του, κατά τη διάρκεια του κηρύγματος του στους πιστούς μουσουλμάνους.
Υπενθυμίζουμε, ότι ο Αχμέτ Μετέ, στις 26 Απριλίου 2018 καταδικάστηκε σε 8 μήνες φυλάκισης, με την ποινή του να είναι εξαγοράσιμη επειδή είπε πως είχε δίκιο ο Χίτλερ που έκανε σαπούνι τους Εβραίους.
Συνέχισε όμως το κήρυγμα μίσους σε ομιλία που έκανε εντός του τζαμιού. Ο Μετέ είχε ήδη τρεις δίκες. Μία εξ αυτών είναι για αντιποίηση αρχής στην κηδεία του στρατιώτη από τη Γλαύκη, Σε εκείνη την υπόθεση ενεπλάκη και ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ξανθης κ. Χ. Ζευμπεκ. Η άλλη αφορούσε την προσβολή των Εβραίων με ρατσιστικά σχόλια, που συνεχίσθηκε, παρότι ζήτησε συγγνώμη, και η τρίτη για την ομιλία που έκανε στο συνέδριο του DEB.
Ελάχιστα γνωστό έχει γίνει πως ο Αχμέτ Μετέ επίσης ζήτησε συγγνώμη στις 4 Απριλίου 2016 όταν δημοσιοποιήθηκαν οι αντισημιτικές δηλώσεις του.
Η ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΜΕΤΕ
«Κατόπιν επαναφοράς του θέματος στο προσκήνιο, διαπίστωσα την ύπαρξη ορισμένων επικριτικών εκφράσεων μου κατά του Ισραήλ, εξαιτίας της συναισθηματικής φόρτισης μου που δημιούργησε η καταδίωξη του Παλαιστινιακού λαού από το Ισραήλ, σε μια ανοιχτή ομιλία που είχα πραγματοποιήσει περίπου πριν δυο χρόνια προς το κοινό κατά την διάρκεια ενός φιλανθρωπικού παζαριού που διοργανώθηκε για το λαό της Παλαιστίνης.
Οι εκφράσεις που χρησιμοποίησα είναι εκφράσεις που επικρίνουν τις αδικίες και τις καταδιώξεις που πραγματοποιεί το Ισραήλ. Είναι λανθασμένη η σκέψη επίκρισης ολόκληρης της Εβραϊκής Κοινότητας. Ωστόσο, θεωρώ ότι είναι αρετή να ζητήσω συγγνώμη από την Εβραϊκή Κοινότητα, που πρόσβαλα άθελα, με τις εκφράσεις μου.
Αχμέτ ΜΕΤΕ
Αιρετός Μουφτής Ξάνθης»
Ο Μετέ, ο οποίος παρά την καταδίκη του από το δικαστήριο συνέχισε τον αντισημιτισμό του, στην ομιλία του στο τέμενος Κενταύρου είχε πει τα εξής:
«Και στο δεύτερο κομμάτι είχα κατηγορήσει τους Εβραίους. Οι Χρυσαυγίτες προσβάλλουν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας στη Βουλή και δε γίνεται τίποτα.!!! Στους δρόμους βρίζουν τις μητέρες των πολιτικών, βουλευτών και δε γίνεται τίποτα!!! Εγώ κατηγόρησα ως δολοφόνους βρεφών τους Εβραίους επειδή έσφαξαν βρέφη!!! Δείτε, και ο πατέρας μου αν σκότωνε βρέφη εγώ και εκείνον θα κατηγορούσα. Γίνεται να σκοτώσει κανείς ένα βρέφος, ένα ανυπεράσπιστο βρέφος; Αν έρχονταν σκότωναν, έκλεβαν και έκαναν ανεπίτρεπτα πράγματα στα παιδιά μας δεν θα μιλήσουμε δηλαδή εμείς; (Η θρησκεία) λέει ως Μουσουλμάνος αν μπορείς να διορθώσεις κάτι με το χέρι σου να το κάνεις, αν δε γίνεται με το χέρι σου τότε να το διορθώσεις με τη γλώσσα σου, αν δε γίνεται με τη γλώσσα σου τότε να τον μισήσεις μέσα από την καρδιά. Και εκείνο είναι το πιο αδύναμο σημείο της πίστης. Δηλαδή εμείς για το κέφι του κόσμου θα παραιτηθούμε και από την πίστη μας; Ποιος είναι ο σκοπός; Τώρα έρχομαι σε αυτό. Ο σκοπός είναι να με εκφοβίσουν, να εκφοβίσουν τον βουλευτή στον οποίον επιτίθενται μέσα στη βουλή, να εκφοβίσουν τον δήμαρχο στον οποίον επιτίθενται οι ρατσιστές, οι εφημερίδες μέσω διαδικτύου, να δημιουργήσουν μια κοινωνία που φοβάται, μια κοινωνία που θα λέει πάρε και τον πολιτισμό μου, και τη γλώσσα μου και τη θρησκεία μου και θα λέει εμείς συμμορφωνόμαστε με όλα.»
Έχει τονισθεί επανειλημμένως ότι ένας λειτουργός μιας θρησκευτικής μειονότητας, της μουσουλμανικής, αντί να είναι κήρυκας της θρησκευτικής ειρήνης, της ανεκτικότητας και της συμφιλίωσης, γίνεται κήρυκας μίσους. Δεν έχει αυτό το δικαίωμα. Αν δεν αισθάνεται την υποχρέωση να διδάσκει τη συμφιλίωση ανάμεσα στους ανθρώπους, δεν δικαιούται πάντως να κηρύττει το μίσος. Είναι γνωστό ότι ο αντισημιτισμός, που φτάνει μέχρι την εξύμνηση του Nαζισμού και του Χίτλερ και της καταγγελίας των Εβραίων ως σφαγέων παιδιών, ανθεί σε ισλαμιστικά καθεστώτα, αλλά σε μια Δημοκρατία όπως η Ελληνική, δεν είναι ανεκτός.
Η ρητορική μίσους η οποία μάλιστα προκαλεί σε άσκηση βίας εις βάρος των Εβραίων, δεν μπορεί να γίνεται ανεκτή σε μια χώρα που επιδιώκει την αρμονική συμβίωση όλων των πολιτών της ανεξαρτήτως χρώματος, φυλής ή θρησκείας.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;