Στην ταινία “Δεσμοί αίματος” του Γκρίμουρ Χακόναρσον απ την Ισλανδία απονεμήθηκε το βράδι του Σαββάτου το Βραβείο Καλύτερης ταινίας “Χρυσός Αλέξανδρος” – Θόδωρος Αγγελόπουλος του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Η ταινία που είχε βραβευθεί πρόσφατα (Βραβείο “Ένα κάποιο βλέμμα”) στο φεστιβάλ των Καννών, υμνεί τους δεσμούς του ανθρώπου με τα ζώα, ειδικά σε απομονωμένες περιοχές, ενώ προβάλλει με αυθεντικότητα και τις σχέσεις που αναπτύσσονται σε μικρές κοινότητες, στις οποίες το περιβάλλον προσδιορίζει καταλυτικά τον παράγοντα «ζωή”.
Τρία βραβεία (το Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής Αργυρός Αλέξανδρος , το Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων “Ανθρώπινες Αξίες” αλλά και το βραβείο Κοινού FISCHER του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος) συγκέντρωσε η ταινία “Η γη και η σκιά” του Σεζάρ Ασεβέδο (παραγωγή Κολομβίας, Γαλλίας, Ολλανδίας, Χιλής, Βραζιλίας) . Το φιλμ με φόντο μια φυτεία ζαχαροκάλαμου στην Κολομβία, δίνει μια γεύση της σύγχρονης κολομβιανής κοινωνίας με άξονα μια οικογένεια που παλεύει για την επιβίωσή της. Οι διάλογοι είναι ελάχιστοι, ο ρυθμός αργός και οι χαρακτήρες σχεδόν αποκομμένοι απ? το συναίσθημα μέχρι που λυγίζουν απ? τις απανωτές κακουχίες .
Ο Χάλκινος Αλέξανδρος του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης απονεμήθηκε στην ταινία του Αργεντινού Φρανσίσκο Βαρόνε “Ο δρόμο για το Λάς Πας” . Η ταινία αφηγείται το ταξίδι ενός ηλικιωμένου μουσουλμάνου που ζητά από έναν «ερασιτέχνη ταξιτζή» να τον οδηγήσει από το Μπουένος Άιρες μέχρι τη Λα Πας, απ? όπου φιλοδοξεί να ταξιδέψει ως την Μέκκα…
Την τελετή λήξης του Φεστιβάλ παρουσίασε η ηθοποιός Μαρία Ναυπλιώτου ενώ το παρών έδωσε για δεύτερη ημέρα ο πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης ο οποίος απένημε το βραβείο της Βουλής των Ελλήνων .
Και…μπορεί η παγωμένη Ισλανδία και η μακρινή Λατινική Αμερική να έλαβαν τη “μερίδα του λέοντος” στα βραβεία του φεστιβάλ , αυτή όμως της συμπαράστασης απ όλους τους Έλληνες σινεφίλ και επισκέπτες του φεστιβάλ απ όλο τον κόσμο , έλαβαν οι Γάλλοι σκηνοθέτες, παραγωγοί, ηθοποιοί και δημοσιογράφοι που βρίσκονται για το Φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη .
Με νωπά – μόλις 24 ώρες μετά τα τραγικά γεγονότα του Παρισιού – τα βλέμματα και οι εκφράσεις αποτροπιασμού και συμπαράστασης στράφηκαν στους Γάλλους παρόντες στην τελετή.
Γαλλίδα είναι η πρόεδρος καθώς και το μέλος της Κριτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ (η Μισέλ Ρέι-Γαβρά και η παραγωγός Ελίζ Ζαλαντό) Γάλλος και ο τιμώμενος σκηνοθέτης Αρνό Ντεπλεσέν (η ταινία του “Τα χρυσά μας χρόνια” προβλήθηκε μετά την τελετή απονομής των βραβείων) .
Το βραβείο σκηνοθεσίας απονεμήθηκε στον Γκαμπριέλ Ριπστάιν απ το Μεξικό για την ταινία του “600 μίλια” ,
Το βραβείο σεναρίου στον Λορένσο Βίγας για το σενάριο της ταινίας “Απο μακριά” (παραγωγή Βενεζουέλας-Μεξικού),
Το βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στην ηθοποιό Ντέβον Κέλερ για την ερμηνεία της στην ταινία “Ζωολογικός κήπος” (κοινή παραγωγή Γερμανίας -Ελλάδας) ,
Το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας απονεμήθηκε στον ηθοποιό Αλφρέδο Κάστρο για την ερμηνεία του στην ταινία “Από μακριά” ,
“Φόντο” το Ισλανδικό τοπίο έχει και η ταινία “Σπουργίτια” του Ρούναρ Ρούναρσον που τιμήθηκε με το βραβείο Καλλιτεχνικής Επίτευξης
Η Κριτική Επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Κριτικών Kινηματογράφου (FIPRESCI) απένειμε τα εξής βραβεία: Για το Διαγωνιστικό Τμήμα στην ταινία “Silent” του Γιώργου Γκικαπέππα (Ελλάδα) .
Για Ελληνική Ταινία στην ταινία “Καύσωνας” της Τζόις Α. Νασαουάτι (κοινή παραγωγή Ελλάδας- Γαλλίας) .
Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου απένειμε το βραβείο της στην ταινία “Τετάρτη 04:45” του Αλέξη Αλεξίου ( Γερμανία, Ελλάδα, Ισραήλ) .
Το βραβείο Κοινού FISCHER του Ελληνικού Προγράμματος ? Μιχάλης Κακογιάννης, του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, “κέρδισαν” εξ? ημισείας οι ταινίες “Το ξύπνημα της άνοιξης” του Κωνσταντίνου Γιάνναρη και “CHEVALIER” της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη.
Το αντίστοιχο ( βραβείο Κοινού FISCHER) του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια απονεμήθηκε στην ταινία “Ατίθασες” της Ντενίζ Γκαμζέ Έργκυβεν (Γαλλία, Τουρκία, Γερμανία, Κατάρ) και αυτό για το τμήμα “Ανοιχτοί Ορίζοντες” στην ταινία” Εγώ, ο Ερλ και το κορίτσι πεθαίνει” του Αλφόνσο Γκόμεζ- Ρεχόν ( ΗΠΑ, 2015) .
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;