Την πεποίθησή του ότι στις 26 Μαΐου ο δήμος Κομοτηνής θα αλλάξει σελίδα, «θα κάνει την αλλαγή που μας αξίζει», εξέφρασε ο υποψήφιος Δήμαρχος Κομοτηνής, Αντώνης Γραβάνης χθες το απόγευμα, από το Φανάρι, όπου και ανέπτυξε τις Θέσεις του συνδυασμού «Σύμπραξη Προοπτικής», για τον Τουρισμό και την Τοπική Ανάπτυξη – Οικονομία.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν οι παραγωγικοί φορείς του τόπου, εκπρόσωποι των Ξενοδόχων Ροδόπης, επαγγελματίες, μέλη του συνδυασμού και κάτοικοι από το Φανάρι, που δημιούργησαν μια δυναμική ατμόσφαιρα, προοιωνίζοντας την επερχόμενη νίκη στις εκλογές του Μαΐου.
Ο Αντώνης Γραβάνης, σε μια ομιλία γεμάτη παλμό και αγωνιστική διάθεση αναφέρθηκε στις πολιτικές που πρέπει να ακολουθηθούν στον παραμελημένο τομέα του Τουρισμού στην περιοχή μας, για την ουσιαστική ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, ενώ άσκησε κριτική στην απερχόμενη διοίκηση.
Τουρισμός – Τοπική Οικονομία
Ο υποψήφιος Δήμαρχος επεσήμανε ότι παρά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει o δήμος μας, αλλά και η ευρύτερη περιοχή παραμένουμε «αόρατοι» -και σε τουριστικό επίπεδο- τόσο για την υπόλοιπη Ελλάδα όσο και για την ενδοχώρα. Αόρατοι ακόμη και για το 1, 7 εκατομμύρια οχήματα που περνάνε από τον κάθετο άξονα.
Τόνισε ότι, η τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας έχει κυριολεκτικά αφεθεί στην τύχη της. Μικρές, αποσπασματικές ενέργειες, αλλά και μια εσωστρεφή νοοτροπία του τύπου «αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε» μας έχει κυριολεκτικά καθηλώσει.
«Η διοίκηση του Δήμου Κομοτηνής έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί, καθώς τα τελευταία χρόνια δεν προέβη σε καμία ενέργεια, σε καμία δράση ανάδειξης και ανάπτυξης εξωστρέφειας του Δήμου Κομοτηνής.
Όμως η Ροδόπη», σημείωσε, «και πρώτιστα, ο μητροπολιτικός της δήμος μπορεί και πρέπει να αναδείξει την ιδιαίτερη τουριστική της ταυτότητα να δημιουργήσει το λεγόμενο “επώνυμο προορισμό”».
«Εμείς πιστεύουμε ότι οργανώνοντας ένα ρεαλιστικό σχέδιο, με συνεργασία και αξιοποίηση όλων των δυνάμεων, λαμβάνοντας κάθε δυνατή πληροφορία που μπορούμε να αποκομίσουμε και χρησιμοποιώντας όλα τα εργαλεία τεχνολογίας που έχουμε στη διάθεσή μας, ο δήμος μπορεί να αποκτήσει μια ιδιαίτερη τουριστική ταυτότητα»
και αναφέρθηκε σε μια σειρά πολιτικών στοχευμένων δράσεων που θα αναδείξουν την περιοχή:
Δράσεις στον Ορεινό Όγκο
Σημείωσε, δε, ότι με ένα σύνολο ενεργειών δημοσιότητας και επικοινωνίας, ένα σύγχρονο τρόπο προσέγγισης, μεταφρασμένο σε τρεις, τουλάχιστον, γλώσσες και με χαμηλό κόστος, η περιοχή μας μπορεί να έχει άμεσα μετρήσιμα αποτελέσματα:
1.Τουριστική προβολή μέσω των νέων διαδικτυακών μέσων, ιστοσελίδων τουριστικών προορισμών, portal που περιέχουν ειδικά ένθετα και αφιερώματα σε ταξίδια και τουρισμό.
2.Ενεργοποίηση και συστηματική αξιοποίηση των social media (facebook, youtube, twitter κλπ), όπου θα παρέχεται πλήρη ενημέρωση σχετικά με τον θεματικό τουρισμό, πολιτιστικές εκδηλώσεις, δρώμενα, εναλλακτικές μορφές τουρισμού
3.Δημιουργία ηλεκτρονικού τουριστικού οδηγού, εφαρμογή για τα κινητά τηλέφωνα που θα περιλαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες για μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους, αξιοθέατα, καταλύματα, δραστηριότητες, προτεινόμενες διαδρομές και ψυχαγωγία.
4.Δημιουργία ενός mini cluster (συνεργατικού δικτύου) όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, φορέων, επαγγελματιών εστίασης, ξενοδόχων, ξεναγών, τουριστικών πρακτόρων, επαγγελματικών οδηγών με πρωτοβουλία του Δήμου για την ανάπτυξη ενός κοινού τουριστικού προϊόντος της περιοχής. Εκπαίδευση και επιμόρφωση αυτών πάνω στο τουριστικό προϊόν με σκοπό τη βέλτιστη και αποδοτικότερη παροχή υπηρεσιών τουρισμού. Σήμανση των επιχειρήσεων που θα διαθέτουν πιστοποίηση των υπηρεσιών τουρισμού με το brand name που θα δημιουργηθεί.
5.Street happening που θα λάβουν χώρα σε μεγάλες πόλεις βαλκανικών χωρών (χώρες στόχους) με αναπαράσταση δρώμενων, ανάδειξη τοπικών προϊόντων και της τοπικής κουζίνας.
6.Παραγωγή video-τηλεοπτικό σποτ, το οποίο θα προβάλλεται σε εκθέσεις, μετρό, αεροδρόμια, σταθμούς ΟΣΕ.
7.Καταχωρήσεις σε θεματικά έντυπα τουρισμού
8.Συμμετοχή σε Εκθέσεις Τουρισμού σε συνεργασία με την Περιφέρεια, με σκοπό την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής αλλά και των τοπικών προϊόντων.
9.Φιλοξενία διαμορφωτών κοινής γνώμης (δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων) κατά τη διάρκεια τόσο των μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων με σκοπό την ανάδειξη του πολιτιστικού αλλά και εναλλακτικού τουρισμού
10.Παραγωγή έντυπου υλικού καθώς επίσης και διαφημιστικών – αναμνηστικών δώρων της περιοχής (πχ καλάθια με προϊόντα παραγωγών της περιοχής με σκοπό την ανάδειξη των δικών μας προϊόντων)
Ο υποψήφιος Δήμαρχος επεσήμανε ότι η έννοια «αισθητική» θα πρέπει να μπει στο δημόσιο διάλογο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την καθημερινότητα των πολιτών, αφού αποτελεί σημαντικό συστατικό ανάπτυξης και κοινωνικοποίησης για την τοπική κοινωνία – Βάζουμε χρώμα στο γκρίζο που μας έχουν επιβάλει
Σεπτέμβριο: σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο υποδοχής νέων φοιτητών και reunion όλων των παλαιών Δεκέμβριο: Χριστούγεννα στο πάρκο της Αγίας Παρασκευής και την πλατεία στα πρότυπα πετυχημένων συνταγών, που ακολουθούν όμοροι δήμοι και το Μάιο τις εκδηλώσεις για τα «Ελευθέρια». Τα «Ελευθέρια» θα αποτελέσουν ένα Φεστιβάλ στην πόλη της Κομοτηνής που θα δημιουργήσει ένα σταθερό τουριστικό brand name για την πόλη, με την ένταξη σε αυτό, συλλόγων και πολιτιστικών μνημείων, μουσείων και σημείων ενδιαφέροντος της πόλης. Σκοπός θα είναι η προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς με την ανάδειξη της ιστορικής μνήμης μέσω θεματικών διαδραστικών ξεναγήσεων και αναπαραστάσεων, γαστρονομικών εκδηλώσεων και εκδηλώσεων σε μουσεία και υπαίθριους χώρους σύνδεσης του ιστορικού παρελθόντος με την σύγχρονη ζωή, ακολουθώντας διεθνείς καλές πρακτικές τουριστικού σχεδιασμού και marketing για περιοχές που δεν έχουν αναπτύξει μαζικό τουρισμό
Αναλύοντας τη στρατηγική του συνδυασμού του επεσήμανε ότι ο δήμος χρειάζεται ένα ισχυρότατο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΟΚ , αναδεικνύοντας την περιοχή σε Κέντρο Τουρισμού, Πολιτισμού, Επιστημών, Παιδείας, Αθλητισμού, Επιχειρηματικότητας και Εμπορίου με στόχο την αύξηση των εσόδων των επιχειρήσεων μας αλλά και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Κατέθεσε τέσσερις σημαντικές προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση:
Με τον τρόπο αυτό χαρακτηρίζονται όλες οι εστίες επιχειρηματικότητας του Δήμου, αξιοποιώντας όλα τα κίνητρα που δίνει η νομοθεσία.
Πρόκειται για τη δημιουργία ενός πολυχώρου, όπου θα εγκατασταθούν επιχειρηματικές δραστηριότητες νέας και υψηλής τεχνολογίας, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, οι οποίοι θα χαρακτηρίζονται από υψηλή περιβαλλοντική ποιότητα, ερευνητικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Η «Τεχνόπολις» είναι μια πρόταση που αφορά στη μελλοντική συνεργασία του Δήμου Κομοτηνής με το Δ.Π.Θ.
Εντάσσουμε την Δημοτική Αγορά σε πρόγραμμα Ενεργειακής Αναβάθμισης και ανακαινίζουμε, εξωραΐζουμε και εκσυγχρονίζουμε τις υποδομές της.
Ένα από τα βασικά στοιχεία των στρατηγικών τοπικής ανάπτυξης που θα αποτελέσει την διαφοροποίηση μας στο Επιχειρείν της περιοχής μας, θα πρέπει να είναι η εξέλιξη του αγροτικού χώρου σε συνδυασμό με την επιχειρηματικότητα της περιοχής. Θα πρέπει να εξελίξουμε τον κλάδο της γεωργία σε επιχειρηματικότητα κατευθύνοντας τους νέους γεωργούς στην μετεξέλιξη της γεωργίας και την επέκταση σε νέες μορφές επιχειρηματικότητας μέσω ενισχύσεων για τη δημιουργία επιχειρήσεων στον τομέα των γεωργικών τροφίμων / δασοκομίας.
Η δομή θα κατευθύνει και θα υποστηρίξει τον αγροτικό κόσμο σε θέματα όπως:
1.Προώθηση καινοτόμων μορφών και μεθόδων καλλιέργειας, σε συνεργασία με τις Ενώσεις Αγροτών, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και Ερευνητικά Ιδρύματα (Ολοκληρωμένη Διαχείριση Γεωργίας, Βιολογική Γεωργία, GIS, Δικτυοκήπια, Πιστοποιήσεις Προϊόντων, Νέες Τεχνολογίες).
2.Δημιουργία αγροδιατροφικού cluster – Διασύνδεση των τοπικών και αγροτικών προϊόντων με το τουριστικό και πολιτιστικό προϊόν.
3.Καταγραφή των ευρωπαϊκών προγραμμάτων προώθησης των αγροτικών προϊόντων σε τρίτες χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
4.Τέλος δεσμευόμαστε για το σχεδιασμό, τη χρηματοδότηση και τη δημιουργία της «Πράσινης Αγοράς» με σκοπό την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων
Μια σύγχρονη διοίκηση απέναντι
στο «κουρασμένο που έχει εγκαταλείψει»
Ο Αντώνης Γραβάνης υπογράμμισε την ανάγκη για Αλλαγή στο Δήμο, χαρακτηρίζοντας «προαπαιτούμενο» τη μετάβαση σε μια σύγχρονη διοίκηση που να σχεδιάζει με ρεαλισμό και αποφασιστικότητα να προβλέπει και να αφουγκράζεται τις ανάγκες να είναι αρωγός -και όχι διώκτης- αναπτυξιακών πρωτοβουλιών να πιστεύει στις δυνατότητες της Κομοτηνής, των οικισμών και των ανθρώπων τους να παίρνει πρωτοβουλίες και να εμπνέει.
Βασικοί πυλώνες αυτής της σύγχρονης διοίκησης είναι
«Σήμερα, η στασιμότητα που παρουσιάζει ο δήμος μας -σε όλους τους τομείς- δε δίνει περιθώρια. Η επιχειρηματικότητα, η ανάπτυξη, η εξωστρέφεια σκοντάφτει πάνω σε μια ομάδα που έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά και αναλώνεται σε δικαιολογίες. Σε μια ομάδα που δε νοιάζεται, δεν αφουγκράζεται τις ανάγκες,
δεν φέρνει αποτελέσματα, δε δείχνει διατεθειμένη να προσπαθήσει για το κοινό καλό».
Ο υποψήφιος Δήμαρχος χαρακτήρισε «κουρασμένη» την απερχόμενη δημοτική αρχή, «μια διοίκηση που έχει εγκαταλείψει και αναλώνεται σε δικαιολογίες».
«Ό,τι είχε να δώσει θα έπρεπε να το έχει δώσει αυτά τα 8 χρόνια που έχει τις τύχες μας στα χέρια της.
Με προεκλογικές τρύπες στην πλατεία, με ιστορικές αναδρομές και δικαιολογίες δεν πείθεται κανείς», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Απευθυνόμενος, μάλιστα, στη διοίκηση, τόνισε: «Εσείς θα κριθείτε για την πραγματικότητα στην πόλη και τους οικισμούς και εμείς θα κριθούμε για τις προτάσεις μας, για το αύριο του Δήμου. Η πραγματικότητα, δυστυχώς, είναι αμείλικτη».
Ο υποψήφιος Δήμαρχος αναφέρθηκε στους άξιους συνοδοιπόρους του σε αυτόν τον αγώνα, τους υποψηφίους που απαρτίζουν τον αυτοδιοικητικό συνδυασμό του και κάλεσε όλους τους πολίτες
να Συμπράξουν για ένα Δήμο με Προοπτική
Σε ένα Σχέδιο Προοπτικής για το Δήμο μας, την Πόλη και τους Οικισμούς του.
Σε ένα Σχέδιο Προοπτικής για όλους εμάς, τους δημότες αυτού του τόπου!
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;