Επιχειρώντας μία αποτίμηση του τότε εκλογικού αποτελέσματος στις δημοτικές εκλογές του 2014, είχαμε επισημάνει ότι “Η χρηστή και «επιτυχημένη» διαχείριση είναι απαραίτητη αλλά όχι και επαρκής συνθήκη για να στοιχηθεί η Αυτοδιοίκηση με πρόσωπα στις τοπικές κοινωνίες. Η ολοκληρωτική αντικατάσταση του «δημάρχου αγωνιστή» από τον δήμαρχο νοικοκύρη δεν ανταποκρίνεται στα πρότυπα που έχει ανάγκη η σημερινή κονωνία.”
Τέσσερα χρόνια μετά βρισκόμαστε στο σημείο επαφής ή στο σημείο κρούσης με την πραγματικότητα; Ο κ. Γιώργος Πετρίδης δηλώνει “γεμάτος” από την πορεία του στην τοπική αυτοδιοίκηση και αποχωρεί από την εκ νέου πολιτική διεκδίκηση του Δήμου Κομοτηνής αφήνοντας χώρο στις “συνιστώσες” του “συστήματος Γ. Πετρίδη”. Οι επίγονοι, κομματικοί ή προσωπικοί φίλοι, καλούνται να συνεχίσουν το “έργο Πετρίδη” ή να αποχωρήσουν από την τοπική πολιτική σκηνή.
Σε ανάλογες περιπτώσεις,βεβαίως, σημασία έχει και το “τί θέλει ο κόσμος” , κάτι που στην περίπτωση του Δήμου Κομοτηνής δεν φαίνεται να το λαμβάνει η “καθεστηκυϊα τάξη” σοβαρά υπόψη, κι αυτό φαίνεται από την ιδιότυπη κώφωση που παρουσιάζουν οι υπεύθυνοι του Δήμου Κομοτηνής στις διαμαρτυρίες, καταγγελίες, υποδείξεις των δημοτών για τα προβλήματα της καθημερινότητας.
Η αποχώρηση του κ. Γιώργου Πετρίδη , θα αναδείξει ένα κενό εξουσίας αλλά και διοίκησης (όχι διαχείρισης) που είναι άλλωστε και γενικότερο φαινόμενο στην σύγχρονη νεοελληνική πολιτική πράξη. Η διάδοχη κατάσταση θα πρέπει να αρχίσει από το μηδέν ή έστω από ένα σημείο οριακής επανεκκίνησης , καλόυμενη να αντιμετωπίσει και νέες προκλήσεις, αχαρτογράφητες ή και “ακατανόμαστες”.. Κι αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνον στα όρια του πολιτικού life style.
Απο΄την Κοινωνία Πολιτών του Γιώργου Πετρίδη φαίνεται ότι η κ. Κλεοπάτρα Στογιαννίδου διαθέτει μία δυναμική ανανέωσης και ανασύνθεσης καθώς και συνεργασίας με άλλους πολιτικούς και κοινωνικούς χώρους καθώς και με την παράταξη της κ. Σιμπέλ Μουσταφά Ογλού.
Να επισημάνουμε ότι η “ψηφιακή ανυπαρξία” των συνεργατών του Γιώργου Πετρίδη οφείλεται εν πολλοίς στην επιλογή του κ. Γιώργου Πετρίδη να μην “επικοινωνεί” με τους δημότες του ούτε σε επίπεδο γραφείου τύπου.
Κλεοπάτρα Στογγιανίδου
Σιμπέλ Μουσταφά Ογλού
Δημήτρης Καρασταύρου
Γιάννης Γκαράνης
Σε καλύτερη κατάσταση φαίνεται να βρίσκεται η αντίπαλη πλευρά με την κ. Φελίνα Καζάκου η οποία κατάφερε μόνη της να αντιταχθεί στο “σύστημα Γ. Πετρίδη” δημιουργώντας την αίσθηση της αντιπολίτευσης και εκφράζοντας με όποιον τρόπο μπορούσε τη δυσαρέσκεια των ψηφοφόρων της ενώ διατήρησε την παρουσία της και σε ευρύτερα αυτοδιοικητικά σχήματα, αποτελώντας ένα τοπικό σημείο αναφοράς για την ΝΔ.
Φελίνα Καζάκου
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η συζήτηση που έχει στοχευμένα αναπτυχθεί για τη συμμετοχή του κ. Αντώνη Γραβάνη στη διεκδίκηση του Δήμου Κομοτηνής, χωρίς όμως να έχει ακόμη παγιωθεί στην κοινή γνώμη με τον θεσμικό ρόλο που κατέκτησε στο Προεδρείο του ΕΒΕΡ, θέση που τον έχει διαφοροποιήσει από τα δημοτικά πράγματα της πόλης.
Αντώνης Γραβάνης
Η κ. Ελένη Λαφτσή διατηρεί κι αυτή τις δυνάμεις της καθώς ήταν σταθερή στη τακτική αντιπαράθεσης που κράτησε απέναντι στην διοίκηση του κ. Γιώργου Πετρίδη.
Ελένη Λαφτσή
Ιδιαίτερη η περίπτωση του ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ και του κ. Κώστα Καραϊσκού των οποίων η παρουσία εμφάνισε μία ιδιαίτερη δυναμική που όμως η συγκεκριμένη παράταξη πολιτών δεν κατάφερε να αξιοποιήσει προς το παρόν.
ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ-Κ.Καραϊσκος
Όπως φαίνεται τα SocialMedia αναδεικνύονται σε «Αγχίλλειο Πτέρνα» των φερόμενων διεκδικητών του Δήμου Κομοτηνής . Τα queries για «Ελένη Λαφτσή», «Κλεοπάτρα Στογιαννίδου», «Φελίνα Καζάκου», «Αντώνης Γραβάνης», «Δημήτρης Καρασταύρου», «Ιωάννης Γκαράνης», «Σιμπέλ Μουσταφάουγλου» και «Κώστας Καραΐσκος – Σπάρτακος» παρουσιάζουν σύμφωνα με το PaloProκατά τη χρονική περίοδο 22 Αυγούστου – 21 Σεπτεμβρίου 2018 πολύ χαμηλή απήχηση στην ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη.
H ανάλυση των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων του PaloPro για όλα τα υπό εξέταση queries ανέδειξε ένα κοινό στοιχείο, πολύ χαμηλό αριθμό αναφορών και έλλειψη εμπλοκής με τα SocialMedia. Παράλληλα τα συναισθήματα των αναφορών κυμαίνονται περίπου στα ίδια επίπεδα με τις διαφορές τους να είναι ελάχιστες. Η κυριαρχία των ουδέτερων συναισθημάτων για όλα τα queries δείχνει ότι η διαδικτυακή κοινή γνώμη τα αντιμετωπίζει αδιάφορα.
Η ανάλυση των ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων του δείχνει ότι τα υπό εξέταση queriesδεν κάνουν τη χρήση twitter και fakebookπου απαιτείται για να κάνουν μια πετυχημένη διαδικτυακή πολιτική καμπάνια.
Τα Social Media δίνουν την ευκαιρία στους πολιτικούς/ πολιτευτές να διασυνδεθούν με τους χρήστες με στόχο να ενισχύσουν το προφίλ, να αυξήσουν τη δημοτικότητά τους και να τους παρουσιάσουν την πολιτική τους εκστρατεία, μέσω των πλεονεκτημάτων που τους προσφέρει η ιδιαιτερότητα της κάθε πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης.
Παράλληλα οι αναφορές προέρχονται κυρίως από news – από ιστοσελίδες ψηφιακών μέσων-και σε συνδυασμό με το χρονικό διάστημα τους ενός μηνός που εξετάσαμε μας δείχνουν ότι τα queries δεν έχουν συχνή επαφή με τους χρήστες του διαδικτύου.
Οι φερόμενοι υποψήφιοι δεν φαίνεται με βάση τα ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα του PaloPro να ασκούν διαδικτυακή επιρροή.
Τα ευρήματα θα πρέπει να τους προβληματίσουν από τη στιγμή που κυριαρχούν τα ουδέτερα συναισθήματα που σημαίνει ότι η τοπική διαδικτυακή κοινή γνώμη τους αντιμετωπίζει με επιφύλαξη.
______________________
*ΟΝίκοςΑρβανίτηςείναι Content Director τηςPalo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.
Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. DataAnalyst της PaloServices. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για DigitalMedia, SocialMediaStrategies, DigitalMarketing&Advertising.
Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό PaloPro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;