Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Τις τελευταίες ημέρες δίνουν αφορμή για έντονο σχολιασμό ορισμένα δημοσιεύματα που αναφέρονται στον διορισμό ενός Τούρκου αξιωματικού πληροφοριών της Στρατοχωροφυλακής(JITEM) στο Γενικό Προξενείο της Τουρκίας στην Κομοτηνή δημιουργώντας αλγεινές εντυπώσεις για τον βαθμό ετοιμότητας κι εγρήγορσης του ελληνικού κρατικού μηχανισμού!
Όπως προκύπτει, η αρχική πηγή των δημοσιευμάτων αυτών , είναι οι λεγόμενες “ανοιχτές πηγές” της Τουρκίας που ήδη από τις 10 Νοεμβρίου 2018 ανακοίνωσανμε ΠΟΜΠΩΔΗ ΤΡΟΠΟ τον διορισμό του κ. Ergun Soner, Λοχαγού της Στρατοχωροφυλακής (JITEM) στο Γενικό Προξενείο της Τουρκίας στην Κομοτηνή με την ιδιότητα του Ακολούθου Πληροφοριών.
Εάν εκτιμήσουμε από τον χρόνο δημόσιας κοινοποίησης του διορισμού του Ergun Soner στη γείτονα χώρα, είχε ήδη προηγηθεί η έγκριση του διορισμού του από την Ελληνική Κυβέρνηση και το ΥΠΕΞ και σίγουρα αυτό πρέπει να ήταν σε γνώση του συνόλου του κρατικού μηχανισμού, συμπεριλαμβανομενων και των τοπικών κλιμακίων των αρμοδίων υπηρεσιών ασφαλείας και πληροφοριών.
Σε αντίθετη περίπτωση, ανακαλούνται στη μνήμη του προσεκτικού παρατηρητή οι δηλώσεις του ΥΕΘΑ κ. Π. Καμμένου σύμφωνα με τις οποίες ο υπουργός Αμυνας άφησε σαφείς αιχμές κατά της ΕΥΠ και του τρόπου λειτουργίας της, δηλώνοντας ότι η Υπηρεσία δεν μοιράζεται πληροφορίες με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας.
«Δεν μοιραζόμαστε πληροφορίες με τις υπηρεσίες πληροφοριών. Οι υπηρεσίες πληροφοριών μοιράζονται πληροφορίες, μόνο εάν το επιθυμούν, με τους αρχηγούς των κυβερνήσεων» είχε πει χαρακτηριστικά!
Μία ανάλογη κατάσταση είχαμε και στην προ των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 εποχή , τότε που σε μια πολύ ευαίσθητη αλλά και επικίνδυνη φάση των ελληνοτουρκικών σχέσεων, μετά το φιάσκο της υπόθεσης Οτσαλάν, όπου η διπλωματία συνάντησε τον γκρίζο κόσμο των μυστικών υπηρεσιών, ο πρέσβης Παύλος Αποστολίδης επελέγη να ηγηθεί της ΕΥΠ και να αποκαταστήσει την τραυματισμένη εικόνα της.
Η όποια -έστω ατυχής- απόπειρα σύγκρισης βλέπει αρκετές ομοιότητες μέσα από τις υποθέσεις τοπικού αλλά και γενικότερου ενδιαφέροντος (λαθρομετανάστευση και διασυνοριακό οργανωμένο έγκλημα, πολιτικό ισλάμ, συγκεκαλυμμένες επιχειρήσεις, δίωξεις πολιτικών αντιπάλων, απόπειρα πολιτικών παρεμβάσεων, τουρκική επιθετικότητα, κοκ)
Όπως έχουμε επισημάνει και σε παλαιότερο σημείωμά μας, “οι εξελίξεις στην γείτονα χώρα και το κενό που τείνει να δημιουργηθεί στις εκεί δομές εξουσίας αποτελούν μία μοναδική ευκαιρία για τον επανασχεδιασμό κάποιων παραμέτρων της ελληνικής διπλωματικής πρακτικής, ενώ δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής μας και η ανάγκη για ανάδειξη μιας σύγχρονης ηγεσίας από τους κόλπους της Μειονότητας η οποία προς το παρόν βρίσκεται σε φάση ΑΝΑΚΥΚΛΗΣΗΣ.
Κατά την πάγια εκτίμηση του γράφοντος, η ανάπτυξη εργαλείων ανταλλαγής πληροφοριών προς την κατεύθυνση νεων κι αναδυομένων κινδύνων μπορεί να συμβάλει στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης μεταξύ ξένων εταίρων. Η διαδικασία για να γίνει αυτό, θα βοηθήσει να αναπτυχθεί μια κοινή επιχειρησιακή εικόνα, καθώς και να δημιουργηθούν κοινά πρότυπα συνεργασίας.
Δεν αποκλείεται ο διορισμός του νέου Ακολούθου Πληροφοριών να εντάσσεται σε αυτή τη λογική και να έχει συμφωνηθεί σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από αυτά που γνωρίζουμε ή υποθέτουμε, ή να έχει γίνει και με την σύμφωνη γνώμη ή και τη συναίνεση της πολιτικής ηγεσίας στο σύνολό της.
Απομένει πλέον να δούμε τα αποτελέσματα αυτής της πρακτικής!
Τέλος, πρέπει να μείνουμε στις προσπάθειες αναδιοργάνωσης του Ελληνικού Στρατού και να επισημάνουμε την υψηλή υπευθυνότητα και επαγγελματισμό, που επέδειξε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, γεγονός που έκανε την Ελλάδα να ισχυροποιηθεί πολιτικά και να αποτελεί πια κόμβο Ενέργειας και Ασφάλειας αλλά και κοινωνικής συνοχής στη Θράκη μέσα από δράσεις εξωστρέφειας και κοινωνικής προσφοράς στα έργα οδοποιίας και στις εργασίες συντηρήσεως των Σχολείων στα ορεινά Πομακοχώρια της Θράκης!
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;