Αναστάτωση στην Μυτιλήνη προκαλεί ο “διορισμός” ενός “ψευτοιμάμη” από την Κομοτηνή

27 Ιανουαρίου 202019:58

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Ανάστατη είναι η κοινή γνώμη της Μυτιλήνης από την αποκάλυψη που έγινε στα εκεί μέσα ενημέρωσης ότι σε έγγραφο του Δήμου Μυτιλήνης – Γραφείο Δημάρχου, πριν μια εβδομάδα στις 20 Ιανουαρίου, το οποίο και υπογράφει και σφραγίζει ο κ. Κύτελης αναφέρονται τα παρακάτω:

«Με το παρόν ενημερώνουμε ότι παραχωρούμε άδεια στον Ιμάμη του νησιού της Λέσβου κ. Μουσταφά Νταόυι να αναλαμβάνει τις κηδείες και την ταφή μεταναστών και προσφύγων στο μουσουλμανικό νεκροταφείο του Κάτω Τρίτους».

Για το περιεχόμενο του εν λόγω εγγράφου λάβαμε γνώση ήδη από την προηγούμενη Παρασκευή και προσπαθήσαμε να διερευνήσουμε/ διακριβώσουμε το πλαίσιο της υπόθεσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ετέθησαν στην διάθεσή μας από στελέχη της προηγούμενης δημοτικής αρχής sτην Λέσβο υφίστανται δύο χώροι ταφής για πρόσφυγες:

  • πρώτο είναι το ορθόδοξο κοιμητήριο του Αγίου Παντελεήμονα στην πόλη της Μυτιλήνης, στο οποίο έχει ταφεί η συντριπτική πλειοψηφία των θυμάτων των ναυαγίων μέχρι το τέλος του 2015.
  • tο δεύτερο, αποκλειστικά για μουσουλμάνους, δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 2015 στο χωρίο Κάτω Τρίτος, περίπου 20 Χμ έξω από τη Μυτιλήνη.

 

Από το φθινόπωρο του 2015 η τότε Δημοτική Αρχή αναγκάστηκε να δημιουργήσει ένα άτυπο νεκροταφείο στην περιοχή Κάτω Τρίτος , αφού λόγω των δεκάδων νεκρών προσφύγων από τα ναυάγια στην θαλάσσια περιοχή πέριξ του νησιού μας, είχε προκύψει σοβαρό πρόβλημα ταφής των ανθρώπων που περισυλλέγονταν νεκροί. Για τον σκοπό αυτό εχρησιμοποιείτο οικόπεδο που φιλοξένησε το προσφυγικό νεκροταφείο του Κάτω Τρίτος, το οποίο και καταχωρήθηκε ή ήταν γνωστό ως ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ “για να μην δώσουμε δικαιώματα ισλαμοποίησης” όπως μας είπε χαρακτηριστικά αρμόδιος που χειρίσθηκε την υπόθεση.

Σε αυτή την κρίσιμη, για το νησί, συγκυρία “εμφανίσθηκε” ο κ.Μουστάφα Ντάουα (30), ένας θρησκευόμενος νέος Αιγυπτιακής καταγωγής που σπούδασε στην Κομοτηνή στα πλαίσια Ελληνοαιγυπτιακής συμφωνίας από το 2007 . Στην Ελλάδα διέμενε με φοιτητική βίζα και από το 2016 μετακόμισε στη Λέσβο, για να εργαστεί εθελοντικά ως διερμηνέας σε γερμανική ΜΚΟ μέσω της οποίας προωθείται ως “αυτόκλητος” “ψευτοιμάμης” (χωρίς να προκύπτει ότι έχει σπουδάσει σε κάποια ιερατική σχολή στην Αίγυπτο) διενεργώντας ταφές μουσουλμάνων προσφύγων.

Η εικόνα των δυο κοιμητηρίων αναδεικνύει το κενό πολιτικής: διαφορετικές πρακτικές ακολουθούνται, ενώ διαφορετικοί φορείς και άτομα εμπλέκονται.

Ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Μυτιλήνης κ. Στρατής Κυτέλης, προσκείμενος στη ΝΔ, αν κι εξελέγη με “σημαία” τον “κίνδυνο της ισλαμοποίησης του νησιού” με μία σειρά αστοχιών του αξιώνει κατ’ουσίαν με το σχετικό έγγραφο το Δημοτικό Νεκροταφείο σε Μουσουλμανικό και διορίζει χωρίς να έχει καμία αρμοδιότητα τον κ .Μ. Ντάουα σε ιμάμη, προβαίνει σε σειρά ατοπημάτων παρακάμπτοντας πλήρως το Ελληνικό Κράτος.

Συγκεκριμένα:
1. Αποδεχόμενος εγγράφως την ύπαρξη ιμάμη και μάλιστα όλου του νησιού αποδέχεται την ύπαρξη θρησκευτικής μειονότητας
στο νησί. Για την ιστορία και μόνο και σύμφωνα με το νόμο τον οποίον ο κ. Κύτελης σαφώς παραβαίνει, επί θρησκευτικών ζητημάτων όπως το δικαίωμα ταφής ή η κηδεία, σύμφωνα επαναλαμβάνουμε με τους νόμους του Ελληνικού κράτους μόνο η αρμόδια Μουφτεία (θρησκευτική μουσουλμανική αρχή) της θρησκευτικής μειονότητας της Θράκης έχει άποψη αυτή δε και εκδίδει τη σχετική «ρήτρα». Πέραν αυτής ουδείς άλλος και προπάντων ο Δήμαρχος μιας πόλης άλλου μάλιστα θρησκεύματος στην οποία δεν υπάρχει αναγνωρισμένη μουσουλμανική μειονότητα, δικαιούται να δίνει και μάλιστα με έγγραφο της Ελληνικής Δημοκρατίας θρησκευτικά δικαιώματα.

2. Αποδεχόμενος την ύπαρξη μουσουλμανικής μειονότητας με τοπικό θρησκευτικό ηγέτη ο κ. Κύτελης αναγνωρίζει και το δικαίωμα αυτής της μειονότητας να πραγματοποιεί θρησκευτικές τελετές και να διεκδικεί χώρο θρησκευτικής λατρείας δηλαδή τη λειτουργία τζαμιού για τις πέντε φορές τη μέρα προσευχές.

3. Η αναφορά σε «μουσουλμανικό νεκροταφείο» σημαίνει την ύπαρξη οργανωμένης θρησκευτικής κοινότητας μουσουλμάνων στη Λέσβο οι οποίοι έχουν πετύχει τη δημιουργία δικού τους νεκροταφείου δίνει το δικαίωμα στο μέλλον και άλλων δομών.

Το επιτελείο του Δημάρχου προσπάθησε μετά από τον θόρυβο κατ’αρχάς να αμυνθεί της επιλογής αυτής με ανάρτηση στο facebook η οποία μάλλον αποσύρθηκε (καθώς δεν μπορούμε να την εντοπίσουμε)
σύμφωνα με την οποία “Επειδή σήμερα περιέργως τέθηκε θέμα ιμάμη στο νησί μας, να υπενθυμίσουμε ότι ο εν λόγω ιμάμης υφίσταται χωρίς να κινδυνεύει η ασφάλεια του Ελληνικού Κράτους, από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή.”

Αμέσως μετά στη διάρκεια της ημέρας εμφανίσθηκε μία νέα ανακοίνωση που προσπαθεί να απαλλάξει τον Δήμαρχο Μυτιλήνης από κάθε ευθύνη για την σύνταξη του εν λόγω εγγράφου αποδίδοντας σε άγνωστους “δράστες” τόσο τη σύνταξη του εγγράφου όσο και την δημοσιοποίησή του σε ιστότοπο του νησιού.

Σχετικά με το θέμα που ανέκυψε αναφορικά με την ταφή των μουσουλμάνων προσφύγων και μεταναστών, διευκρινίζουμε τα κάτωθι:

Το έγγραφο που φέρει την υπογραφή του Δημάρχου συντάχθηκε εκ παραδρομής και για το λόγο αυτόν δεν έλαβε ποτέ αριθμό πρωτοκόλλου ούτε και πίνακα αποδεκτών, στοιχεία απαραίτητα για οποιοδήποτε έγγραφο Δημόσιας Υπηρεσίας και ως εκ τούτου και του Δήμου Μυτιλήνης.

Είναι απορίας άξιον πώς ένα ανύπαρκτο στην ουσία έγγραφο βρέθηκε να δημοσιεύεται σε συγκεκριμένο δημοσιογραφικό ιστότοπο, Κυριακή βράδυ.

Εξαιτίας της σοβαρότητας του περιεχομένου του εγγράφου, ο Δήμαρχος Μυτιλήνης διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για την αναζήτηση της αλήθειας και την απόδοση τυχόν ευθυνών.

Σχετικά με το θέμα που ανέκυψε αναφορικά με την ταφή των μουσουλμάνων προσφύγων και μεταναστών, διευκρινίζουμε τα…

Gepostet von Δήμος Μυτιλήνης am Montag, 27. Januar 2020

Η απουσία των αρμοδίων υπηρεσιών από τον χειρισμό της όλης υπόθεσης είναι εμφανής,  και ο ανύπαρκτος συντονισμός τους (έργο του συστήματος ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ) στο ζήτημα της διαχείρισης του λαθρομεταναστευτικού ζητήματος φαίνεται ότι δημιουργεί πολύ μεγαλύτερα προβλήματα στην Ελληνική Κοινωνία με άδηλες ακόμη επιπτώσεις και προεκτάσεις.

Αρθρογράφος