5 ερωτήσεις, 5 απαντήσεις σε 10 λεπτά: Γεράσιμος Ξαγοράρης (ΕΜΕΙΣ…Η ΠΟΛΗ)

13 Μαΐου 201409:03

 

  1. Πώς πήρατε την απόφαση να ασχοληθείτε με τα κοινά. Υπήρξε κάποιο κίνητρο;

 

Η ενασχόληση μου με τα θέματα των μηχανικών σε καθημερινό επίπεδο αλλά και η εκλογή μου στους συλλόγους Μηχανολόγων Μηχανικών , Ιδιωτών Μελετητών Ιδιωτικών Έργων και στο Τεχνικό Επιμελητήριο Θράκης αποτελούν σίγουρα ένα καλό εφαλτήριο για την απόφαση μου να ασχοληθώ με τα κοινά . Επίσης η ενασχόληση μου με τον Π.Σ.Κ “ΘΡΑΚΑΣ ΙΠΠΕΑΣ” , και οι δράσεις που “τρέχουμε” όπως είναι η ανάπτυξη των ακαδημιών ποδηλασίας, η ενημέρωση των σχολείων σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή αλλά και η οργάνωση του ποδηλατικού αγώνα ώστε να γίνει προσέλκυση επισκεπτών ιδιαίτερης κουλτούρας , τουριστική προβολή, δημιουργία brandname, μου δημιούργησαν το μικρόβιο της ενασχόλησης μου με τα κοινά

2. Δεν σας απέτρεψε η καθολική αμφισβήτηση που δέχεται η πολιτική σήμερα;

Ως χαρακτήρας διακατέχομαι από έντονο πάθος και αφοσίωση σε συλλογικές δράσεις με ποιοτικά χαρακτηριστικά. Ο δήμος αποτελεί σίγουρα μια πρόκληση για μένα και πιστεύω ότι την αντιμετωπίζω με το πολιτικό ήθος που πλέον είναι η επιταγή της σημερινής εποχής . Βαρέθηκε πλέον ο πολίτης τα κλασικά “κλισε” των εκλογών και απαιτεί ανθρώπους άφθαρτους οι οποίοι θα είναι ικανοί να δώσουν λύσεις στα προβλήματά τους. Αποτελώ ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα νέου ανθρώπου που δεν είναι στρατιωτάκι κανενός κομματικού σωλήνα και οι διαθέσεις μου έχουν ως κύριο εφαλτήριο τον φιλελευθερισμό.      

 

3. Ποια είναι η άποψή σας για την τοπική αυτοδιοίκηση; Μπορεί ν’ αλλάξει πράγματα, να μοχθήσει για το μέλλον των πολιτών, να δημιουργήσει θέσεις εργασίας, να πρωτοτυπήσει εφευρίσκοντας λύσεις απέναντι στα προβλήματα ή υπάρχει για να εξυπηρετεί τις επιταγές του κεντρικού κράτους ;


Όλοι γνωρίζουμε ότι πλέον οι δήμοι έχουν αυξημένες αρμοδιότητες και λιγότερα χρήματα για να τις καλύψει. Αυτή είναι μόνο μια πτυχή του θέματος. Η άλλη είναι ότι οι δήμοι πλέον απαιτούν άτομα με ικανότητες που θα είναι ικανά να φέρουν εις πέρας προκλήσεις και ξεπέρασμα γραφειοκρατικών δυσκολιών και εύρεση πόρων. Ίσως το ποιό σημαντικό αυτήν την στιγμή είναι η δημιουργία προοπτικών ανάπτυξης ιδιαίτερα στον τουριστικό τομέα. Το να καλύπτουμε την ανεργία με τα λεγόμενα πεντάμηνα είναι σαν να δίνουμε ένα κουβά σε κάποιον για να τραφεί για ένα μήνα αλλά δεν τον έχουμε μάθει να ψαρεύει. Οι λύσεις στο επίπεδο ανεργίας που μαστίζει την περιοχή θα έρθουν από τους ανθρώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης για αυτό και επιλογή είναι κρίσιμη.

       

4. Τι σας ενοχλεί σήμερα στην πόλη μας και τι θα θέλατε να διορθωθεί;


Οι ποδηλατοδρόμοι σίγουρα αποτελούν ένα από τα θέματα που με απασχολούν . Κάποιος θα περίμενε ότι ως φανατικός ποδηλάτης και αντιπρόεδρος του ποδηλατικού συλλόγου Κομοτηνής “ΘΡΑΚΑΣ ΙΠΠΕΑΣ” θα ήμουν υπέρμαχος μέχρι τελευταίας ρανίδας σχετικά με τον ποδηλατοδρόμο. Ποια είναι η αλήθεια και ποιό το ψέμα σχετικά με τους ποδηλατοδρόμους. Έχει προκαλέσει τεράστια προβλήματα μετακίνησης αυτοκινήτων στην πόλη και κυρίως στην εύρεση θέσης στάθμευσης. Περίπου το 25% των οχημάτων που κινούνται στις κεντρικές περιοχές της Κομοτηνής αναζητεί θέση στάθμευσης κατά μέσο όρο για περισσότερο από 15 λεπτά, γεγονός που προκαλεί επιπλέον κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική επιβάρυνση. Η μοναδική νόμιμη λύση για τους αυτοκινητιστές αυτήν την στιγμή αποτελεί η μετακίνηση τους στην πόλη με τα πόδια διότι οι θέσεις στάθμευσης έχουν μειωθεί δραματικά. Αν και πιστεύω στην βιώσιμη κινητικότητα, άλλωστε αποτελεί την καθημερινότητα μου, δεν πιστεύω ότι πρέπει να επιβάλλεται στον πολίτη αλλά πρέπει να του γίνεται κτήμα. Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας στον πολίτη ώστε να μετακινείται στην πόλη χωρίς το αυτοκίνητο αλλά και νέες θέσεις στάθμευσης στην Κομοτηνή. Επομένως είναι επιβεβλημένη η εύρεση θέσεων στάθμευσης πέρα των υπαρχόντων στο κέντρο της πόλης. Μια άλλη λύση θα αποτελούσε η ύπαρξη θέσεων στάθμευσης στα περίχωρα της πόλης σε συνδυασμό με την κυκλοφοριακή σύνδεση αυτών με το κέντρο της πόλης με χρήση minibusΑυτή η λύση θα έλυνε το πρόβλημα τόσο εκείνων που έρχονται από χωριά αλλά και εκείνων που μένουν σε απομακρυσμένες περιοχές της Κομοτηνής .               Οι ακτινωτοί ποδηλατοδρόμοι θα αποτελούσαν μια λύση για τους ποδηλάτες και μόνο για την ασφαλή τους μετακίνηση στο κέντρο της πόλης αλλά δημιουργώντας τεράστια προβλήματα σε όλους τους υπολοίπους. Ας φανταστούμε   την Λεωφόρο Ηρώων με ποδηλατοδρόμο. Μια ανάπλαση των πεζοδρομίων και το εννοούμενο μη διπλοπαρκάρισμα θα ήταν αρκετό για τους αστικούς ποδηλάτες.

Επίσης συχνά είναι τα προβλήματα οδικής συμπεριφοράς μεταξύ των αυτοκινητιστών και των ποδηλατών. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχει κανείς από τους δύο μάθει να συνυπάρχει και να ακολουθούν πιστά τον κώδικα οδική κυκλοφορίας. Βασικός κανόνας κίνησης ενός ποδηλάτου στην πόλη είναι ότι δεν προσπερνούμε αυτοκίνητο και ιδιαίτερα κοντά σε διασταύρωση από δεξιά. Ο λόγος είναι ότι ο αυτοκινητιστής δεν έχει συνηθίσει να τον προσπερνούν από εκείνη την πλευρά γιατί πολύ απλά απαγορεύεται. Όπως και η παραβίαση των στοπ στις διασταυρώσεις από τους ποδηλάτες, πολύ συχνό φαινόμενο, επίσης απαγορεύεται. Από την άλλη πλευρά και οι αυτοκινητιστές πρέπει να γνωρίζουν ότι κινούνται γύρω τους ποδηλάτες που σε κάθε περίπτωση βρίσκονται σε μειονεκτική θέση και επομένως πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί . Από την   πλευρά μου ως ενεργός πολίτης πιστεύω ότι μόνο μέσω της παιδείας είναι δυνατή η επίλυση τέτοιων προβλημάτων . Ο Π.Σ.Κ. “ΘΡΑΚΑΣ ΙΠΠΕΑΣ” λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω έχει ξεκινήσει ενημέρωση σε όλα τα σχολεία της Κομοτηνής , έπειτα από επίσημη άδεια του υπουργείου παιδείας , ώστε τουλάχιστον τα παιδιά να ενημερωθούν για την λεγόμενη ποδηλατική παιδεία.

 

 

5   Σε ποιον τομέα της τοπικής αυτοδιοίκησης θα χαιρόσασταν να                 εργαστείτε και κάνετε σχέδια και προετοιμασία από τώρα;

       

Η εμπειρία αλλά και η τεχνογνωσία που έχω, λόγω του ελεύθερου επαγγέλματος που ασκώ ως Μηχανολόγος Μηχανικός, μου δίδουν την δυνατότητα αλλά και την εμπειρία διαχείρισης θεμάτων τεχνικής φύσεως. Η ενεργειακή αναβάθμιση των σχολείων θα αποτελέσει την πρώτη και βασική προτεραιότητα διότι αφενός μεν υπάρχει η δυνατότητα άμεσης χρηματοδότησης και αφετέρου δε ως πατέρας παιδιού θέλω η εκπαίδευση να γίνεται απρόσκοπτα και χωρίς προβλήματα θέρμανσης. Επίσης η δημιουργία ενός ανοικτού κέντρου εμπορίου (openmall) ,το οποίο θα βασίζεται στη συμμετοχή των επιχειρήσεων μιας περιοχής σε ενέργειες/ δραστηριότητες στο πλαίσιο μιας ενιαίας πολιτικής ανάδειξης του εμπορικού κέντρου και εξυπηρέτησης των καταναλωτών, θα μπορούσε να αποτελέσει βασικό άξονα ανάπτυξης και προσέλκυσης εμπορικών τουριστών. Απαιτεί όμως την συνεργασία τόσο του Δήμου όσο και των εμπόρων διότι είναι απαραίτητη η ανάπτυξη υποδομών στήριξης. Η ανάπτυξη φιλελεύθερων πολιτικών από τον Δήμο είναι μονόδρομος γιατί το μοντέλο τύπου “soviet” που βιώσαμε τόσα χρόνια ίσως να αποτελεί και την αιτία της δημιουργίας της οικονομικής κρίσης.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

xagorarisΟνομάζομαι Ξαγοράρης Γεράσιμος και γεννήθηκα στην Αθήνα στις 18-07-1974. Μετά την αποφοίτηση μου από το Λύκειο της Πετρούπολης, ξεκίνησα τις σπουδές μου στην Ανώτερη Σχολή Εμπορικού Ναυτικού όπου και αποφοίτησα 1ος το 1996 και απέκτησα την ειδικότητα του Γ Μηχανικού. Την ίδια περίοδο εργαζόμουν ως μηχανικός σε ποντοπόρα πλοία. Η αγάπη μου για την θάλασσα αλλά και η παρόρμηση μου να ασχοληθώ με την ναυτιλία με οδήγησαν να συνεχίσω τις σπουδές μου στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στο τμήμα Μηχανολογίας. Εισήχθη 1ος σε πανελλαδική βάση και τέλειωσα τις σπουδές μου σε 3.5 χρόνια. Η γνωριμία με την Κομοτηνή με την πρώτη ματιά αλλά και η απόκτηση οικογένειας με οδήγησαν, να συνεχίσω την ζωή μου εδώ στην Κομοτηνή. Αρχικά εργάστηκα στα εκκοκκιστήρια της Ε. Α. Σ. Ροδόπης και έπειτα σε εργοστάσια στην ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής μέχρι το 2005. Από τότε εργάζομαι ως ελεύθερος επαγγελματίας διατηρώντας τεχνικό γραφείο με κύριο αντικείμενο μηχανολογικές και ενεργειακές μελέτες. Ταυτόχρονα και για το διάστημα 2007-2009 εργάστηκα ως ωρομίσθιος καθηγητής στον Ο.Α.Ε.Δ. και το 2009 περάτωσα παιδαγωγικές σπουδές στο τμήμα της ΑΣΠΑΙΤΕ στις Σάπες. Σε επίπεδο συλλόγων είμαι μέλος του Δ.Σ. των μηχανολόγων μηχανικών Ν. Ροδόπης , μέλος του Δ.Σ. του συλλόγου μηχανικών ιδιωτικών έργων Ν. Ροδόπης και μέλος της αντιπροσωπείας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Θράκης. Τέλος η αγάπη μου για την ποδηλασία είναι γνωστή στην πόλη και από την θέση του αντιπροέδρου του Ποδηλατικού Συλλόγου Κομοτηνής “ΘΡΑΚΑΣ ΙΠΠΕΑΣ” και μαζί με τα άλλα μέλη του συλλόγου πράττουμε τα αδύνατα δυνατά, ώστε να γίνει η ποδηλασία τρόπος ζωής στην πόλη μας.

 

 

 

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr