Σε σοβαρότατες καταγγελίες για τον τρόπο επιλογής και εισαγωγής των μειονοτικών μαθητών της Δυτικής Θράκης στα τουρκικά πανεπιστήμια
προβαίνει το ειδησιογραφικό portal, “Azınlıkça Online”, το οποίο στο εκτενές ρπορτάζ του παρουσιάζει μια σειρά από αντιφάσεις και ανακολουθίες του συστήματος εισαγωγής που οδήγησαν σε τραγικές στρεβλώσεις σε σχέση με τους υποψηφίους σπουδαστές.
Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται πως το ελληνικό κράτος που σε τόσα άλλα ζητήματα επιδεικνύει επιπολαιότητα και απρονοησία ως προς τις λειτουργίες του, στο θέμα της ποσόστωσης του 0,5% για την εισαγωγή των μεονοτικών μαθητών στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση, έπραξε σωστά, παρά τις περί του αντιθέτου φωνές διαφόρων.
Αναλυτικότερα, το ρεποτράζ επισημαίνει ότι” η Προεδρία της Διεύθυνσης Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων εφήρμοσε φέτος για πρώτη φορά το σύστημα των συνεντεύξεων στην Ελλάδα και δη στη Δυτική Θράκη με σκοπό την επιλογή των μαθητών που θα εγκατασταθούν και θα σπουδάσουν σε τουρκικά πανεπιστήμια με υποτροφία.
Το σύστημα που σύμφωνα με τα λεγόμενα της προεδρίας της Διεύθυνσης Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων είναι δίκαιο και λογικό αποδείχθηκε αργότερα ότι σκόπευε στο να βολέψει όσους πρόσκεινται σε αυτήν.
Το εν λόγω σύστημα εξελίχθηκε ως εξής:
Οι μαθητές της μειονότητας από τη Δυτική Θράκη, κατέθεσαν τις αιτήσεις τους και τις επιστολές προθέσεως στη Διεύθυνση Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων που λειτουργεί στο πλαίσιο του Πρωθυπουργικού γραφείου της Τουρκίας, ηλεκτρονικά μέσω e-mail. Μαζί με τις αιτήσεις τους έστειλαν και τους βαθμούς τους από την Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου μαζί με το απολυτήριο Λυκείου. Οι μειονοτικοί μαθητές, επέλεξαν επίσης από τη λίστα, τις σχολές όπου θα ήθελαν να υποβάλλουν υποψηφιότητα.
1- Υποτροφία Ιμπνί Σινά: Αφορά στις επιστήμες υγείας
2- Υποτροφία Γιουνούς Εμρέ: Αφορά στην τουρκική γλώσσα και λογοτεχνία
3- Υποτροφία Βαλκανίων: Περιλαμβάνει θετικές και θεωρητικές επιστήμες.
Το ίδρυμα τους έδωσε τη δυνατότητα να επιλέξουν από δώδεκα ιδρύματα. Κατά την πρώτη αξιολόγηση που έκανε η Διεύθυνση Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων καθόρισε τους μαθητές της μειονότητας της Δυτικής Θράκης που θα περάσουν στο στάδιο της συνέντευξης. Οι μαθητές που έγιναν αποδεκτοί ενημερώθηκαν μέσω e-mail από τη Διεύθυνση Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων. Κάποιοι από τους μαθητές της μειονότητας που δεν έγιναν αποδεκτοί, με την ιδιαίτερη βοήθεια της Διεύθυνσης Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων, παίρνοντας κάποια τηλέφωνα, ήρθαν σε επικοινωνία και έγιναν έτσι δεκτοί και πέρασαν στη φάση της συνέντευξης.
Από την άλλη πλευρά, η Διεύθυνση Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων δεν διευκρίνισε τους λόγους που κάποιες αιτήσεις μαθητών της μειονότητας δεν έγιναν δέκτες.
ΙΔΟΥ ΤΑ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ
Δεν απάντησαν καν!
♦ Από το μειονοτικό λύκειο Τζελάλ Μπαγιάρ της Κομοτηνής, 65 μαθητές κατέθεσαν αίτηση στη Διεύθυνση Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων. Ωστόσο οι 17 δεν έλαβαν καν απάντηση. Ωστόσο, η κατάσταση ήταν διαφορετική για τους μαθητές των δημοσίων σχολείων και του ιεροσπουδαστηρίου. Η Διεύθυνση Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων δεν μπήκε καν στον κόπο να απαντήσει.
Δεν έλαβαν υπόψη τους το μέσο όρο της βαθμολογίας!
♦ Ομάδα πέντε ατόμων από τη Διεύθυνση Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων πραγματοποίησε τις συνεντεύξεις στα κεντρικά γραφεία της Ένωσης Τουρκικής Νεολαίας Κομοτηνής. Από τα πέντε αυτά άτομα, μόνο τα δύο ήταν εκπαιδευτικοί. Ρώτησαν τους μαθητές σε ποιο σχολείο φοίτησαν, εάν έδωσαν ή όχι πανελλαδικές, ρώτησαν ερωτήσεις σε σχέση με τα τμήματα που δήλωσαν και κατηύθυναν τις επιλογές των μαθητών.
Ωστόσο, αν και η Διεύθυνση Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων πριν και κατά τη διάρκεια της συνέντευξης επεσήμανε ότι απαραίτητο κριτήριο για την επιλογή ήταν και ο μέσος όρος βαθμολογίας, μαθητές με υψηλό μέσο όρο δεν έγιναν δεκτοί και πολλοί εκ των μαθητών με υψηλό μέσο όρο έμειναν απέξω!
Μαθητές με υψηλό μέσο όρο αλλά με λίστα επιλογής όχι τόσο απαιτητική βαθμολογικά έμειναν απέξω. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει μάλιστα το γεγονός ότι μαθητές με χαμηλό μέσο όρο και λίστα με βαθμολογικά υψηλές απαιτήσεις, έγιναν δεκτοί!
Ακόμη μία λεπτομέρεια: πολλοί μαθητές, αν και είχαν υψηλό μέσο όρο, δεν μπόρεσαν να γίνουν δεκτοί στα τμήματα που επιθυμούσαν ή αναγκάστηκαν να εισέλθουν σε τμήματα που βρίσκονταν στην τελευταία σειρά των προτιμήσεών τους.
Ιδού το πρώτο παράδειγμα:
♦ Μαθητής με μέσο όρο 16,5 που τα πήγε καλά στη συνέντευξη, έγινε δεκτός στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του πανεπιστημίου της Άγκυρας που ήταν η πέμπτη του επιλογή.
♦ Μαθητής με μέσο όρο 16 που δεν τα πήγε καλά στη συνέντευξη, έγινε δεκτός στο τμήμα Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου του Βοσπόρου!
Ιδού ακόμη ένα παράδειγμα:
♦ Μαθητής με μέσο όρο 13,5 που δεν τα πήγε καλά στη συνέντευξη έγινε δεκτός στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων!
♦ Μαθητής με μέσο όρο 15,5 που τα πήγε καλά στη συνέντευξη, μπήκε στη σχολή ΜΜΕ του ίδιου πανεπιστημίου!
Βέβαια, η λίστα επιλογών των δύο μαθητών ήταν παρόμοια και είχαν αποφοιτήσει από το ίδιο σχολείο.
Απέρριψαν αρχικά τον τέταρτο σε βαθμολογία μαθητή του Τζελάλ Μπαγιάρ!
♦ Ένα ακόμη παράδειγμα των άδικων πρακτικών της Διεύθυνσης Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων είναι το εξής. Έκοψαν στη συνέντευξη τον τέταρτο σε βαθμολογία μαθητή του μειονοτικού λυκείου Τζελάλ Μπαγιάρ. Όταν οι πιέσεις προς τη Διεύθυνσης Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων για το μαθητή του οποίου ο μέσος όρος ήταν πάνω από 18 εντάθηκαν, τον ειδοποίησαν ότι «έγινε λάθος!» και τον πληροφόρησαν ότι εισήχθη στη σχολή Ιατρικής του Ικονίου.
Απέρριψαν τον πρώτο σε βαθμολογία μαθητή του Ιεροσπουδαστηρίου!
♦ Ο πρώτος σε βαθμολογία μαθητής του Ιεροσπουδαστηρίου, δεν κλήθηκε καν για συνέντευξη παρά μόνο έπειτα από παρεμβάσεις!
Τα περιστατικά είναι περισσότερα από όσα γράψαμε. Υπάρχουν και άλλες περίεργες εξελίξεις και σημαντικά επιχειρήματα όσον αφορά στις πρακτικές της Διεύθυνσης Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων σχετικά με την εγκατάσταση των μαθητών σε πανεπιστήμια. Ελπίζουμε η Διεύθυνση Αποδήμων Τούρκων και Συγγενών Πληθυσμών και Κοινοτήτων να μην κοροϊδεύει περισσότερα τους μαθητές της μειονότητας στη Δυτική Θράκη!”.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;